پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷
کد خبر: 197283

طبق مطالعات جدید دوچرخه سواری منظم موجب کاهش ریسک حمله قلبی می شود.

دوچرخه سواری منظم ریسک حمله قلبی را کاهش می دهد

سلامت نیوز: طبق مطالعات جدید دوچرخه سواری منظم موجب کاهش ریسک حمله قلبی می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، در یک مطالعه، محققان هزاران دانمارکی ۵۰ تا ۶۵ ساله را بررسی کردند. محققان دریافتند افرادی که شروع به دوچرخه سواری کرده بودند و این روند را به طور منظم ادامه می دادند در مقایسه با کسانی که دوچرخه سواری نمی کردند ۲۵ درصد کمتر در معرض ریسک ابتلا به بیماری قلبی در طول ۱۵ سال قرار داشتند.

همچنین دانمارکی های که به طور منظم از دوچرخه استفاده می کردند ۱۱ تا ۱۸ درصد کمتر در طول ۲۰ سال نظارت، دچار حمله قلبی شدند.

محققان دانشگاه دانمارک جنوبی معتقدند فواید دوچرخه سواری منظم نشانه قوی ای است که نشان می دهد دوچرخه سواری می تواند موجب تقویت سلامت قلب شود.

در مطالعه ای دیگر، وضعیت بیش از ۲۰ هزار سوئدی در دهه های سنی ۴۰، ۵۰ و ۶۰ به مدت ۱۰ سال تحت نظر بود. در مقایسه با کسانی که ورزش نکرده بودند، افرادی که به طورمنظم رکاب می زدند به شکل قابل توجهی کمتر در معرض چاقی، فشارخون بالا، کلسترول بالا و دیابت بودند. همه این موارد از فاکتورهای پرخطر اصلی بیماری قلبی محسوب می شوند.

محققان عنوان می کنند تداوم دوچرخه سواری یا شروع آن ممکن است از ۲۴ درصد موارد چاقی، ۶ درصد موارد تشخیص فشارخون بالا، ۱۳ درصد موارد تشخیص کلسترول بالا و ۱۱ درصد مورد دیابت پیشگیری کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha