جمعه ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸
کد خبر: 197303

مردم ما در زمان بیماری به جز مریضی، دچار رنج‌های بی‌شماری می‌شوند که برخی از آنها خاموش هستند، مانند نبود خدمات توانبخشی که برای برخی‌ها حکم حیات را دارد از جمله افراد دچار سکته و معلولان؛ حال به دلیل برخی نواقص نظام سلامت خبرهای بدی به گوش می‌رسد.

خبرهای بد از افزایش فقر بیماران

سلامت نیوز: مردم ما در زمان بیماری به جز مریضی، دچار رنج‌های بی‌شماری می‌شوند که برخی از آنها خاموش هستند، مانند نبود خدمات توانبخشی که برای برخی‌ها حکم حیات را دارد از جمله افراد دچار سکته و معلولان؛ حال به دلیل برخی نواقص نظام سلامت خبرهای بدی به گوش می‌رسد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، خدمات توانبخشی از جمله پُر هزینه‌ترین خدمات حوزه سلامت در کشور است که متاسفانه از کمترین حمایت‌های بیمه‌ای نیز برخوردار است و حال شنیده می‌شود که بیمه‌ها همان حمایت‌های اندک خود را نیز انجام نمی‌دهند، به طوری که صدای خدمت دهنده‌های این حوزه مهم سلامت یعنی فیزیوتراپیست را درآورده؛ چنانچه آنها به بیمه‌ها هشدار دادند که اگر این وضعیت نابسامان ادامه پیدا کند اصلاً همکاری خود با بیمه‌ها را قطع می‌کنند و این یعنی ضرر مستقیم به «مردم و بیماران» که باید تمام هزنیه‌های فیزیوتراپی را از جیب خود پرداخت کنند، در حالی که این قشر از بیماران از جمله مستعضف‌ترین بیماران هستند و در خطر «فقر بیماری» قرار دارند.

افزایش محرومیت بیماران از خدمات فیزیوتراپی بر اثر پوشش‌ ناقص بیمه‌ها

در این ارتباط مهرداد بهرامیان - عضو هیات مدیره انجمن فیزیوتراپی با اشاره به بدهی بی‌سابقه و یکساله سازمانهای بیمه گر پایه به مراکز فیزیوتراپی نسبت به تعطیلی برخی مراکز فیزیوتراپی هشدار می‌دهد و می‌گوید: عدم پوشش مناسب بیمه ای فیزیوتراپی نتیجه ای جز محروم شدن بیماران و معلولان ندارد.

بهرامیان خاطرنشان می‌کند: با توجه به اهمیت و نقش خدمات درمانی فیزیوتراپی در درمان بیماریهای اسکلتی - عضلانی و مشکلات عملکردی و ناتوانی و معلولیت‌ها می‌بایست فیزیوتراپی در خط مقدم خدمات بهداشتی درمانی قرار داشته باشد و عدم پوشش مناسب بیمه ای این خدمات نتیجه ای جز محروم شدن آحاد مردم و بیماران دردمند و معلولین از خدمات ارزشمند فیزیوتراپی به دنبال نداشته و با توجه به روند افزایشی بیماری‌های اسکلتی - عضلانی و سالمندی جامعه عدم دسترسی مناسب بیماران به همکاران فیزیوتراپیست ما آن هم به دلایل صرفاً مادی و پوشش‌های ناقص بیمه ای نتایج نامطلوبی را برای جامعه به همراه خواهد داشت‌.

جیب مردم خالی‌تر می‌شود

همچنین احمد موذن زاده - بازرس هیات مدیره انجمن فیزیوتراپی ایران می‌گوید: بدهی‌ سازمانهای بیمه ای؛ رویکرد مراکز فیزیوتراپی در کشور را بحرانی کرده و در صورت عدم توجه عاجل به این مسئله مراکز فیزیوتراپی چاره‌ای جز قطع همکاری با سازمانهای بیمه‌ای و دریافت آزاد هزینه خدمات خود ندارند.

وی اعتراض شدید جامعه فیزیوتراپی کشور را نسبت به تأخیر در پرداخت سازمان‌های بیمه‌گر پایه و تکمیلی و همچنین پوشش نامطلوب خدمات فیزیوتراپی به خصوص درمان‌های با ارزشی مانند تمرین درمانی و منوآل تراپی و کسورات ناموجه صورت گرفته توسط سازمانهای بیمه گر را اعلام کرد.

بازرس انجمن فیزیوتراپی ایران عنوان می‌کند: متاسفانه بر اساس رصد صورت گرفته در سطح کشور در میان سازمان‌های بیمه پایه فقط بیمه نیروهای مسلح است که مطالبات سال گذشته مراکز فیزیوتراپی را تسویه کرده است و بیمه‌های سلامت و تامین اجتماعی در اغلب استانها حتی صورت حساب آذرماه مراکز را پرداخت کردند و این رویکرد مراکز فیزیوتراپی را در سطح کشور دچار بحران کرده و در صورت عدم توجه عاجل به این مسئله مراکز فیزیوتراپی چاره ای جز قطع همکاری با سازمانهای بیمه ای و دریافت آزاد هزینه خدمات خود را ندارند.

به‌حسب وظیفه رسانه‌ای در حوزه سلامت و در ادامه پرونده «درد» و «درمان» به زوایای پنهان رنج‌های بیماران - این بار به مشکلات فیزیوتراپی در کشور پرداختیم. به هر حال مردم مان در زمان بیماری به جز مریضی، دچار رنج‌های بی‌شماری می‌شوند که برخی از این زجرها خاموش هستند، مانند خدمات توانبخشی که برای برخی‌ها حکم حیات را دارد از جمله افراد دچار سکته و معلولان؛ حال به دلیل برخی نواقص نظام سلامت خبرهای بدی به گوش می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha