عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت: ماندن ذرات شیرینی در دهان و روی دندان‌ها، فضای دهان را اسیدی می‌کند و سبب افزایش پوسیدگی‌ها می‌شود.

مواد قندی دهان را اسیدی می‌کند/ حل شدن دندان‌ها در فضای اسیدی

سلامت نیوز:عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت: ماندن ذرات شیرینی در دهان و روی دندان‌ها، فضای دهان را اسیدی می‌کند و سبب افزایش پوسیدگی‌ها می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،وقارالدین اخوان زنجانی، دندانپزشک و عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی  در پاسخ به این سوال که افراد هرچند وقت یک‌بار برای معاینه دندان‌ها به متخصص مراجعه کنند، گفت: افراد بر اساس اینکه فعالیت میکروب‌های دهان آن‌ها کم است یا زیاد و اینکه چه تعداد دندان ترمیم شده در دهان دارند باید برای معاینات دوره‌ای به دندانپزشک مراجعه کنند.

وی افزود: تعدادی از افراد هستند که به دلیل فعالیت‌ بالا میکروب‌های عامل پوسیدگی و ترمیم‌های متعدد در دهان، نیاز دارند به فاصله زمانی 3 الی 4 ماه برای معاینه مراجعه کنند و این امر با مراجعه به دندانپزشک مشخص می‌شود.

اخوان زنجانی در پاسخ به این سؤال که آیا فعالیت میکروبی دندان می‌تواند ارثی باشد، گفت: مسأله ارث تأثیر دارد اما نمی‌شود به عنوان عامل اصلی و بسیار مؤثری برای فعالیت میکروبی در نظر گرفت زیرا فعالیت میکروبی دهان به عوامل بهداشتی علی‌الخصوص رژیم غذایی مربوط می‌شود به این صورت که اگر در مصرف مواد قندی احتیاط نشود دندان‌ها بسیار زود پوسیده می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی افزود: همانطور که همه تجربه کرده‌ایم بعد از مصرف لیموترش احساس می‌کنیم که دندان‌هایمان کند شده‌اند، این امر به دلیل مصرف لیمو ترش (اسید) و تغییرات سطح دندانی است. اسید بزرگترین عامل تخریب دندان‌هاست و این اسید از فعالیت باکتری‌ها می‌آید و باکتری‌ها نیز از مواد قندی تغذیه می‌کند.

اخوان زنجانی ادامه داد: افرادی که در وعده صبحانه خود شیرینی‌جات مصرف می‌کنند حتماً بعد از صبحانه مسواک زده و در طول روز از مواد قندی دیگری استفاده نکنند زیرا ذرات شیرینی در دهان می‌ماند و تبدیل به مواد اسیدی می‌شود و همان‌طور که می‌دانید کلسیم دندان در مواد اسیدی به راحتی حل می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha