وزیر بهداشت از اجرای طرح پزشك خانواده در شهرها و روستاهای 4 استان كشور در سال جاری خبر داد و گفت: طبق برنامه‌های پیش بینی شده تا پایان امسال جشن تكمیل شبكه بهداشتی درمانی روستایی را برگزار می‌كنیم.

دكتر مرضیه وحید دستجردی با اعلام این خبر گفت: تكمیل خانه‌های بهداشتی درمانی روستاها پیش‌ زمینه برگزاری موفق طرح پزشك خانواده و از اولویت‌های كاری وزارت بهداشت در سال 89 است.

وی با بیان ‌اینكه امسال طرح پزشك خانواده در تمامی شهرها و روستاهای 4 استان كشور اجرا می‌شود، افزود: امیدواریم با اجرایی شدن كامل طرح پزشك خانواده در سراسر كشور در آینده نزدیك مردم طعم ‌شیرین خدمات پزشكی را بیشتر و بهتر بچشند.

شرط ادامه كار بیمارستان‌ها، ارتقاء اورژانس‌ها

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، دستجردی ارتقای اورژانس‌های بیمارستانی را از دیگر برنامه‌های وزارت بهداشت در سال جاری عنوان كرد و گفت: ارتقاء اورژانس‌های بیمارستانی برای اعتباربخشی و صدور مجوز برای ادامه كار بیمارستان‌ها یك شرط اساسی است.

وی با تاكید بر این كه با تربیت متخصص طب اورژانس در دانشگاه‌های علوم پزشكی كشور از این پس در اورژانس‌ها، پزشكان طب اورژانس حضور خواهند داشت، افزود: وجود یك پزشك مقیم در اورژانس بیمارستان‌ها یك ضرورت بوده و وزارت بهداشت پیگیر تحقق این موضوع است. بنابراین حتی اگر متخصص طب اورژانس به میزان مورد نیاز نداشتیم تا پایان امسال در كلیه اورژانس‌های بیمارستانی متخصص، جراح و یا متخصص داخلی مستقر خواهد شد.

بیمه شدن برخی داروهای سرطانی

دستجردی در ادامه از تعامل وزارت بهداشت با سازمان‌های بیمه‌گر و وزارت رفاه برای تحت پوشش قرار دادن برخی اقلام دارویی گران‌قیمت بیماران سرطانی خبر داد و افزود: برخی بیماران سرطانی به دلیل گرانی داروهای خود در مضیقه هستند كه با تعامل با سازمان‌های بیمه‌گر و وزارت رفاه درصدد هستیم، برخی از این اقلام دارویی را تحت پوشش بیمه قرار دهیم.

وی گفت: در این راستا در شورای تدوین دارویی كشور نیز تدوین و تصویب پروتكلی در این زمینه را پیگیری می‌كنیم كه هم نفع پزشكان در آن لحاظ شده باشد و هم نفع بیماران.

وزیر بهداشت از احتمال تولید برخی دیگر از اقلام دارویی كه كارهای مطالعاتی آن طی سال‌های گذشته آغاز شده است در سال 89 خبر داد و گفت: تا چند ماه آینده برخی داروهای سرطانی كه در مرحله مطالعه بوده است به تولید داخلی خواهد رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha