صبح امروز و با حضور وزیر بهداشت در مشهد مقدس، نظام نوین خدمات بهداشتی کلانشهرهای کشور به جز تهران، راه اندازی و شبکه بهداشت شهری در آنها تکمیل شد.

راه اندازی نظام نوین خدمات بهداشتی کشور/ راه اندازی شبکه بهداشت کلانشهرهای کشور به جز تهران

سلامت نیوز:صبح امروز و با حضور وزیر بهداشت در مشهد مقدس، نظام نوین خدمات بهداشتی کلانشهرهای کشور به جز تهران، راه اندازی و شبکه بهداشت شهری در آنها تکمیل شد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، نظام نوین خدمات بهداشتی که یکی از برنامه های تحول در حوزه بهداشت در قالب طرح تحول سلامت است، به باز طراحی شبکه بهداشت شهری مربوط می شود که در سالهای گذشته انجام نشده بود و در قالب این نظام، امکان دسترسی مردم ساکن در مناطق شهری به خدمات فعال بهداشتی فراهم شده است.


نظام نوین خدمات بهداشتی در کلانشهرهای کرج، قم، تبریز، اصفهان و چندین شهر دیگر و همچنین 5 مرکز بهداشت شهرستان مشهد از طریق ارتباط زنده ویدیویی به صورت همزمان توسط دکتر هاشمی افتتاح شد.


مرکز بهداشت شماره یک مشهد با پوشش جمعیت یک میلیون و 153 هزار نفر و 41 خانه بهداشت، 4 مرکز خدمات جامع سلامت روستایی، 34 پایگاه سلامت شهری و 19 مرکز جامع سلامت شهری در ناحیه جنوب غربی شهر مشهد، مرکز بهداشت شماره 2 مشهد در محدوده جنوب شرق مشهد و جمعیت تحت پوشش 570 هزار نفر با دارا بودن 49 پایگاه سلامت و 16 مرکز جامع خدمات سلامت، مرکز بهداشت شماره 3 مشهد در محدوده مرکزی شهر مشهد با جمعیت یک میلیون و 113 هزار نفر و 78 پایگاه سلامت و 44 مرکز جامع خدمات سلامت، مرکز بهداشت شماره 5 مشهد در محدوده جنوب شرق مشهد و جمعیت تحت پوشش 630 هزار نفری و 34 خانه بهداشت، 6 مرکز خدمات جامع سلامت روستایی، 58 پایگاه سلامت شهری و 22 مرکز جامع خدمات سلامت شهری و مرکز بهداشت ثامن مشهد با جمعیت تحت پوشش 103 هزار نفری مجاوران و 25 میلیون نفری زائران حرم امام رضا(ع) در محدوده حرم مطهر با دارا بودن 20 پایگاه سلامت و 7 مرکز جامع خدمات سلامت به صورت همزمان افتتاح شدند.


در قالب نظام نوین خدمات بهداشتی کشور، به ازای هر 12 هزار و 500 نفر، یک پایگاه سلامت و به ازای هر 45 تا 50 هزار نفر، یک مرکز جامع خدمات سلامت در نقاط شهری راه اندازی شده است و هر مرکز جامع خدمات سلامت، 4 پایگاه سلامت را پوشش می دهد.


در پایگاه های سلامت، چندین کارشناس مراقب سلامت و در مراکز جامع خدمات سلامت، علاوه بر مراقبین سلامت، پزشک، دندانپزشک، کارشناس تغذیه و سلامت روان به ارائه خدمات به مردم می پردازند.


اواخر سال گذشته، شبکه بهداشت در مناطق حاشیه شهرها و شهرهای کمتر از 50 هزار نفر، برای جمعیت حدود 24 میلیون نفری فراهم شد و اکنون این خدمات برای مردم کلانشهر مشهد و سایر کلانشهرها به غیر از تهران فراهم شده که ارائه این خدمات در سطح یک خدمات سلامت، مقدمه ای برای اجرای پزشک خانواده و نظام ارجاع خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha