نایب‌رئیس کمیسیون قضایی‌وحقوقی مجلس با تاکید بر اینکه باید قانون مشخص برای برخورد با کودک آزاری تصویب شود، گفت: در شرایط فعلی دادستان به عنوان مدعی‌العموم در حوزه کودک آزاری باید ورود کرده و با متخلفان برخورد کند.

قوانین در حوزه مقابله با کودک آزاری وجود دارد اما کاربردی نیست/ضرورت تصویب قانون مشخص

سلامت نیوز:نایب‌رئیس کمیسیون قضایی‌وحقوقی مجلس با تاکید بر اینکه باید قانون مشخص برای برخورد با کودک آزاری تصویب شود، گفت: در شرایط فعلی دادستان به عنوان مدعی‌العموم در حوزه کودک آزاری باید ورود کرده و با متخلفان برخورد کند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،یحیی کمالی‌پور  در خصوص کودک آزاری‌ و علل عدم حمایت از کودکان در مقابل خشونت، گفت: در حال حاضر تنها ضرب و جرح عمدی در قانون مجازات اسلامی پیش‌بینی شده است و در مواردی که کودک‌آزاری رخ دهد با استناد به این قانون برخورد صورت می‌گیرد.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحت عنوان کودک‌آزاری قانون شفاف و مشخصی وجود ندارد، تصریح کرد: در شرایط فعلی سازمان بهزیستی مسئول بوده و موظف است موارد کودک‌آزاری را اطلاع رسانی کند، دادستان نیز به عنوان مدعی العموم در صورتی که شاکی خصوصی هم نباشد در حوزه کودک آزاری باید ورود پیدا کرده و با متخلفان برخورد کند.

وی با یادآوری افزایش آسیب‌هایی چون اعتیاد، طلاق و حوادث مربوط به خانواده، تصریح کرد: بنابر وضعیت جامعه باید لوایحی تدوین شده و در دستور کار قرار گیرد که به صورت کاربردی به حوزه کودکان و حمایت از آنها بپردازد تا در این راستا قانونی شفاف شکل گیرد.

کمالی‌پور با بیان اینکه قوانینی در حوزه حمایت از کودکان وجود دارد اما کاربردی نیست، افزود: در این قوانین موضوع کودک‌آزاری و برخورد با کسانی که موجب آزار و اذیت کودکان می‌شوند تبیین نشده بنابراین نیاز است فعالیتی در این حوزه داشته باشیم.

نایب رئیس کمیسیون قضایی‌ وحقوقی مجلس شورای اسلامی، لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان را دارای محتوایی شکلی دانست و گفت: این لایحه محتوایی ماهیتی ندارد لذا به موضوع برخورد با کودک‌آزاری که ماهیتی و مجازاتی است نپرداخته از این رو در این لایحه این موضوع جایگاهی نخواهد داشت اما امکان تهیه طرح و لوایحی در این زمینه وجود دارد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha