عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مصرف خودسرانه دارو در کشور را تهدید جدی در حوزه سلامت خواند وگفت: وزارت بهداشت موظف است بر نحوه ارایه دارو از سوی داروخانه ها به بیماران نظارت دقیقی داشته باشد.

مصرف خودسرانه دارو در کشور تهدید جدی در حوزه سلامت/لزوم نظارت وزارت بهداشت بر عملکرد داروخانه‌ها در عرضه دارو

سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مصرف خودسرانه دارو در کشور را تهدید جدی در حوزه سلامت خواند وگفت: وزارت بهداشت موظف است بر نحوه ارایه دارو از سوی داروخانه ها به بیماران نظارت دقیقی داشته باشد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،بهروز بنیادی  درباره افزایش مصرف خودسرانه دارو در کشور، افزود: انجمن داروسازان نخستین وظیفه را در این زمینه دارند چراکه این انجمن خود دارو را توزیع می کند لذا زمانی که فردی به داروخانه مراجعه می کند نباید بیش از حد نیاز، دارو در اختیار فرد قرار گیرد؛ موضوعی که در قانون نیز به آن اشاره شده است.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بسیاری از مردم خود درمانی می‌کنند به گونه ای که اگر فردی دچار سردرد شود به جای مراجعه به دکتر از تجربیات دیگران برای درمان خود استفاده می کند و در تلاش است بدون تجویز پزشک دارویی را مصرف کند که فرد دیگر از آن استفاده کرده است درحالی که نیاز است فرهنگ استفاده از خوددرمانی در کشور برچیده شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: از سویی دیگر بسیاری از بیماران از نسخه های تکراری استفاده می‌کنند به گونه ای که بیماران دیابتی یا بیمارانی که دچار فشار خون هستند بعد از یکبار مراجعه به پزشک و اتمام مصرف داروی خود، بار دیگر از همان نسخه برای ادامه درمان خود بهره می برد درحالی که نیاز است تا بار دیگر با دستور پزشک این دارو به مصرف برسد که به نظر می رسد در این زمان، داروخانه نباید به راحتی دارو در اختیار افراد قرار دهد.

وی یادآور شد: هر اندازه داروخانه ها در ارایه دارو بدون نسخه پزشک پرهیز کنند میزان مصرف خودسرانه دارو از سوی افراد کمتر خواهد شد و می توان تا حد زیادی این آمار نگران کننده را کاهش داد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: بدون شک وزارت بهداشت نیز موظف است در بحث مبارزه با قاچاق دارو و کنترل بر نحوه ارایه دارو از سوی داروخانه ها به بیماران، نظارت دقیقی داشته باشد تا بتوان روند افزایش خوددرمانی در کشور را کاهش داد./


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha