معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور هشدار داد : مشکل زباله و پسماند در استان های شمالی کشور وارد مرحله خطرناکی شده است .

مشکل پسماند در استان های شمالی وارد مرحله خطرناک شد

سلامت نیوز:معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور هشدار داد : مشکل زباله و پسماند در استان های شمالی کشور وارد مرحله خطرناکی شده است .


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، پروین فرشچی روز شنبه در سمینار  دریای کاسپین ، فرصت ها و چالش ها در بابل افزود : همه باید تلاش کنیم تا رفع این مشکل به اولویت اول دولت تبدیل شود و برای کشوری بدون زباله گام های موثری برداریم.


وی ادامه داد : متاسفانه نتوانستیم بهره برداری پایدار از دریای خزر داشته باشیم و در سال های اخیر مشکلاتی اعم از چالش های زیست محیطی، کاهش تنوع زیستی، کاهش ماهیان خاویاری ، آلودگی های نفتی و کشاورزی بسیار آزار دهنده بوده است.
فرشچی گفت : در گذشته عدم همکاری بخش های مختلف در دریای خزر بسیار آزار دهنده بود که خوشبختانه در این دولت همکاری و تعامل خوبی میان ارگان های دریایی و سازمان های وابسته به آن ایجاد شده است.


وی افزود : برای اولین بار 18 ارگان دریایی در ایران توانستند در دولت تدبیر و امید در قالب سند توسعه دریایی اهداف خودشان را دنبال کنند.
معاون سازمان محیط زیست کشور گفت : اقتدار دریایی برای ایران بسیار مهم است و اگر خواهان این اقتدار هستیم باید توانمندی های خودمان را در زمینه های علمی، فناوری ، امنیت و اتحاد داخلی ارتقاء بخشیم تا بهتر بتوانیم از ظرفیت های خوب دریای خزر بهره مند شویم.


وی افزود : بر اساس حقوق بین الملل نیز تعهداتی در خصوص دریای خزر اعم از کاهش گاز گلخانه ای و همچنین حفاظت از دریاها داریم که برای اجرایی شدن این قوانین نیازمند همکاری تنگاتنگ دستگاههای ذیربط هستیم .


سمینار یک روزه دریای کاسپین، فرصت ها و چالش ها با حضور مدیران و مسئولان ملی و استانی صبح امروز در دانشگاه آزاد بابل آغاز به کار کرد.
بررسی مشکلات زیست محیطی ، امنیت دریائی ، مسائل حقوقی ، گردشگری و بوم شناسی آبزیان موضوع هایی است که در این سمینار مورد بررسی قرار می گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha