مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: ایجاد تنش و چالش در جامعه پزشکی، موجب اجتناب آنها از پذیرش ریسک درمان شده و بیماران متضرر می‌شوند.

تعرفه‌ها عدالت بین رشته‌ای و درون رشته‌ای ندارند

سلامت نیوز: مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: ایجاد تنش و چالش در جامعه پزشکی، موجب اجتناب آنها از پذیرش ریسک درمان شده و بیماران متضرر می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز، سید تقی نوربخش مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: پس از 21 سال بالاخره تعرفه ها از حالت ثابت به حالت پویا تبدیل شده و تابوی عدم تغییر تعرفه ها شکسته شد.
وی تعرفه های بین رشته ای را ناعادلانه دانست و تصریح کرد: پس از طرح این مشکل در شورای عالی بیمه، بخشی از آن اصلاح شد اما همچنان تعرفه ها دارای عدالت بین رشته ای و داخل رشته ای نیست. 
مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در رابطه با جایگاه پزشکی در جامعه کنونی اظهار داشت: به چالش کشیده شدن جایگاه پزشکی از نظر فردی، حرفه ای و اعتماد مردم اثر مستقیمی روی فرآیند درمانی دارد و در صورت رواج بی اعتمادی، تعامل بین پزشک و بیمار دچار مشکل می شود. 
نوربخش امنیت شغلی را یکی از دغدغه های جامعه پزشکی دانست و ادامه داد: باید با توجه ویژه و منطقی به این موضوع شرایطی فراهم کرد تا جراحان و پزشکان با امنیت کامل اقدام به درمان و جراحی بیماران کنند چرا که ایجاد تنش و چالش، موجب اجتناب پزشکان از پذیرش ریسک درمان شده و بیماران متضرر می شوند.
به گفته وی، هیچ گونه محدودیتی برای شکایت، تضییع وقت و به چالش کشیدن آبروی یک پزشک وجود ندارد و حتی حق اعاده حیثیت و تظلم‌خواهی برای پزشک در صورت شکایت نابجا متصور نیست به طوری که امروزه شاهد شکایت از پزشک پس از گذشت 15 سال هستیم. 
مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی منابع و ساختار را 2 چالش اصلی حوزه بهداشت و درمان عنوان کرد و افزود: طی سال های اخیر دولت در راستای تامین منابع گام های موثری برداشته، اما علی رغم تمام تلاش ها و اقدامات انجام شده، همچنان  تا ایده آل ها فاصله داریم.
وی یادآور شد: در بحث ساختار خدمات درمانی به دلیل نبود سیستم ارجاع که اصالت بخشی جایگاه حرفه پزشکی در نظام ارجاع و پرداخت حق الزحمه متناسب با خدمات است؛ دچار ضعف هستیم که برای اصلاح این وضعیت باید مدل قابل قبولی بر اساس تجارت جهانی و شرایط اجتماعی اقتصادی و درمانی کشور متصور شد و بر اساس آن منابع و ساختار ها را شکل دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha