شایع‌ترین علت افت دید در بیماران دیابتی، ورم در ناحیه ماکولا است. پس مهم است که در صورت ابتلا به دیابت معاینه مرتب چشم پزشکی را فراموش نکنید.

اختلال عروق شبکیه را جدی بگیرید/ ورم ناحیه ماکولا، افت دید به دنبال دارد


به گزارش سلامت نیوز  دکتر عبداللهی، فلوشیپ شبکیه، در گفتگو با برنامه «استودیو سلامت» شبکه رادیویی سلامت با بیان اینکه دیابت بسیاری از اندام‌ها و اعضای بدن از جمله چشم را درگیر می‌کند و فرد مبتلا به منظور اطمینان از سلامت بینایی خود می‌بایست به طور مرتب به چشم پزشک مراجعه داشته باشد افزود: ناحیه ماکولا نقطه حساسی است که دید تیزبینی، دید رنگ و روز مربوط به آن است و با ایجاد ورم، افت دید اتفاق می‌افتد.


وی با تاکید بر اینکه افراد مبتلا به دیابت نوع 2 که بعد از 30 سالگی دیابت آنها تشخیص داده شده است، سالی یک مرتبه باید به چشم پزشک مراجعه نمایند، افزود: در دیابت نوع 1 که وابسته به انسولین است، معمولا در پنج سال اول تشخیص نیازی به معانیه شبکیه نیست.


این فلوشیپ شبکیه در ادامه بیان کرد: مشکلاتی که برای شبکیه ایجاد می‌شود، از عوارض جدی دیابت است که اختلال عروقی و مسدود شدن مویرگ‌ها را موجب می‌شود و در واکنش به این مشکل، عروق جدیدی ایجاد می‌شوند که خونریزی به دنبال دارد و مشکلات عدیده‌ای برای بیمار ایجاد می‌کند و افت دید را موجب می‌شود.

بیشتر بدانید: بیماری های شبکیه چشم را بشناسید
وی با بیان اینکه شایع‌ترین علت افت دید در بیماران دیابتی، ورم در ناحیه ماکولا است، گفت: این ناحیه، نقطه حساسی است که دید تیزبینی، دید رنگ و روز مربوط به آن است و با ایجاد ورم، افت دید اتفاق می‌افتد.
این فلوشیپ شبکیه در پایان اظهارکرد: زمانی که مویرگ جدید ایجاد می‌شود، خونریزی حاصل حفره چشم را پر از خون می‌کند و حتی امکان دارد دید بیمار به طور کامل مختل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha