وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اقتصاد بیمارستانها و مراکز درمانی با عملکرد شرکتهای بیمه گذار و پرداخت نشدن مطالبات این مراکز قفل شده است.

وزیر بهداشت: اقتصاد بیمارستانها قفل شده است

سلامت نیوز: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اقتصاد بیمارستانها و مراکز درمانی با عملکرد شرکتهای بیمه گذار و پرداخت نشدن مطالبات این مراکز قفل شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، وزیر بهداشت: سیدحسن قاضی زاده هاشمی روز یکشنبه در جریان بازدید از بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) شهر کلات در شمال خراسان رضوی طی گفت و گو با خبرنگاران افزود: دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم اینک هفت هزار و 500 میلیارد ریال از بیمه ها طلبکار است. 

وی ادامه داد: بر این اساس دانشگاه علوم پزشکی افزون بر 12 ماه است که مزایای کارکنان را پرداخت نکرده در حالی که اگر هزینه خدمات فروخته شده به دانشگاه داده می شد امروز هزار و 200 میلیارد ریال اعتبار مازاد در اختیار داشت که با آن امکان بکارگیری نیروهای بیشتر و هم توسعه خدمات فراهم می شد. 

وزیر بهداشت گفت: حتی در عرف بازار هم زمانی که کالایی یا خدماتی خریداری می شود حداکثر ظرف یک ماه هزینه آن پرداخت می شود اما شرکتهای بیمه گذار حق بیمه را از مردم می گیرند ولی به دولت پرداخت نمی کنند. وی افزود: با همه این مسائل و تنگناها جهتگیری دولت به سمت خدمت در مناطق محروم است و تاکنون توانسته در برخی مناطق اهداف توسعه و ارتقا سطح خدمات بهداشتی و درمانی محقق کند.

 دکتر هاشمی ادامه داد: البته در بعضی مناطق هم آنطور که باید این اهداف عملیاتی نشده است . وی گفت: در این میان باید توجه داشت توسعه خدمات در مناطق محروم متناسب با جمعیت باشد در غیر اینصورت منجر به هدر رفت منابع می شود. وزیر بهداشت افزود: برخی مناطق همانند شهرستان درگز امروز دارای پزشکان متخصص هستند اما وسایل و تجهیزات لازم را ندارند اما در شهرستان کلات امکانات وجود دارد ولی گرفتار کمبود پزشکان و متخصصان است. 

وی ادامه داد: این وضعیت ناشی از نوعی بی عدالتی است که از گذشته به امروز رسیده و عاملی برای مهاجرت مردم به حاشیه شهرها و توسعه این حواشی شده است. هاشمی گفت: باید به مناطق محروم، مرزی و روستایی توجه بیشتری شود، این توجه و تمرکز محدود به حوزه بهداشت نیست بلکه کل حاکمیت و همه بخشها باید به این حوزه بپردازند. 

وی افزود: ظرف دو سال اخیر 30 درصد ظرفیت دانشگاهها به مناطق بومی اختصاص یافته اما کاهش معضلاتی همچون تامین متخصص و جراح زمانبر و نیازمند صبر و تحمل مردم و همچنین تلاش مضاعف دولت و بخشهای مختلف حاکمیتی است. مرکز شهرستان 38 هزار نفری کلات در فاصله 155 کیلومتری شمال شرق مشهد واقع است. کلات مرکب از دو بخش مرکزی و زاوین 68 روستا دارد. 27 هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن روستاها هستند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha