دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰
کد خبر: 197496

عامل آتش سوزی عمدی در منطقه حفاظت شده شیمبار شهرستان اندیکا در شمال استان خوزستان به 10 سال حبس محکوم شد.

10سال حبس برای آتش زدن منطقه حفاظت شده

سلامت نیوز: عامل آتش سوزی عمدی در منطقه حفاظت شده شیمبار شهرستان اندیکا در شمال استان خوزستان به 10 سال حبس محکوم شد.


به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایرنا، در آتش سوزی عمدی در این منطقه حفاظت شده در مرداد ماه گذشته، 85 هکتار از مراتع و 320 درخت جنگلی بلوط و دیگر گونه های گیاهی از بین رفت.


به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان،رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اندیکا در این باره گفت: دادگاه با تایید صحت آتش سوزی با استناد به ماده 675 قانون مجازات اسلامی مصوب 1375 و با رعایت ماده 134 قانون مجازات اسلامی مصوب 1392 متهم را به 10 سال حبس تعزیری و پرداخت خسارت 408 میلیون و 980 ریال به کشاورزان و دامداران و 353 میلیون و 750 ریال به محیط زیست و منابع طبیعی محکوم کرد.


وحید شالوئی افزود: در برخورد با عاملان آتش‌سوزی در جنگل‌ها خلاء قانونی چندانی وجود ندارد؛ از این رو، مسئولان حفاظت از جنگل‌ها و مراتع کشور باید با قدرت و جدیت به وظیفه خود عمل و افرادی را که جنگل‌ها را عمدی آتش می‌زنند، برای تنبیه و مجازات به مراجع قضایی معرفی کنند.
دشت شیمبار یا شیرین بهار، در مرز استان خوزستان و چهارمحال وبختیاری، در شهرستان اندیکا قرار دارد.


این منطقه از یک طرف در دامنه کوه دلا واقع شده و محدوده آن از سرحونی شروع شده و شیرین بهار را به 2 بخش بالا و پایین تقسیم می کند.
شیرین بهار شامل مناطق تنگ سنو (تنگ سنان)، پل نگین، گذرگاه، امامزاده صالح ابراهیم است.


وجود چشمه های متعدد و آبشارهای زیبا و همچنین وجود رودخانه ای معروف به شط شیمبار در کنار جنگل پوشیده از انواع درختان بلوط، بادام، بوته های وحشی مانند قارچ، و انواع مرکبات، انگور کوهی، توت، انار و سیب زیبائی خاص به این منطقه داده است.


وجود کوههای سر به فلک کشیده و مناسب کوهنوردی و پوشیده از گل ها و بوته های متنوع و انواع حیوانات زیبائی منطقه را دوچندان کرده است. به دلیل وجود خاک مناسب و آب و هوای مساعد در این منطقه محصولات کشاورزی از قبیل گندم، جو، نخود و عدس کاشته می شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha