پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۳
کد خبر: 19752

وزیر بهداشت با بیان این که هر سال 300 نفر بر تعداد بیماران تالاسمی افزوده می شود گفت: سالیانه 150 میلیون تومان برای بیماران تالاسمی در کشور هزینه می شود.

دکتر مرضیه وحید دستجردی در مورد داروهای مورد استفاده بیماران خاص گفت: از این پس مجوز واردات داروی بیماران خاص را به شرطی صادر می کنیم که کمپانی خارجی در مدت یکسال فناوری تولید آن دارو را به ایران بیاورد.

وزیر بهداشت افزود: حدود 96 درصد داروهای مورد نیاز در داخل کشور تولید می شود و سالانه اعتبار بسیار بالایی برای یارانه سه تا چهار درصدی داروهای خارجی که برای بیماران خاص مورد استفاده قرار می گیرد هزینه می شود به همین دلیل باید در حد امکان این داروها را در داخل تولید کنیم.
وی افزود: شرطی که برای واردات دارو از کمپانیهای خارجی گذاشتیم این است که در مدت یکسال فناوری تولید آن دارو را وارد کشور ما کنند تا ما در این زمینه خودکفا شویم.
 
وزیر بهداشت با اشاره به برخی داروهایی که برای بیماران سرطانی تجویر می شود و علاوه بر عوارض، تاثیری هم در افزایش حیات بیماران ندارد گفت: ما تشکیلاتی را ساماندهی کردیم تا علاوه بر بازبینی این نسخه ها میزان تاثیر این داروهای پر هزینه را مشخص کند.
 
دستجردی با اشاره به اینکه سالانه 150 میلیون برای بیماران تالاسمی هزینه می شود گفت: متاسفانه هر سال 300 نفر بر تعداد این بیماران افزوده می شود که با اجرای طرح غربالگری و مشاوره قبل از ازدواج می توان از تولد بیماران تالاسمی پیشگیری کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha