پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۰
کد خبر: 19754

یك فوق تخحصص بیماری‌های گوارشی اظهار كرد: بسیاری از افراد به خصوص در نواحی شمال و شمال شرقی كشور عادت به نوشیدن چای داغ دارند و اغلب نوشیدنی‌های گرم را به صورت داغ مصرف می‌كنند. این در حالی است كه نوشیدن چای و نوشیدنی‌های با دمای بسیار بالا، احتمال بروز سرطان مری را افزایش می‌دهد.

دكتر هاشمی دریانی در گفت وگو با ایسنا، ضمن بیان مطلب فوق گفت: نوشیدن چای داغ به صورت مداوم باعث تحریك مخاط مری شده و تغییراتی را در انتهای مری به وجود می‌آورد كه با التهاب این ناحیه همراه بوده و شخص را مستعد سرطان مری می‌كند.

فوق تخحصص بیماری‌های گوارشی افزود: مطالعات انجام شده حاكی از آن است كه در برخی نقاط از جمله گنبد كاووس یا اردبیل كه عادت به نوشیدن چای داغ دارند، سرطان و بیماریهای ناشی از مری بیشتر مشاهده می‌شود .

وی با اشاره به اینکه پرتو درمانی در روند درمان سرطان سینه، خطر سرطان مری را افزایش می‌دهد، در خصوص عوامل دیگری که باعث بروز سرطان سینه می‌شوند؛ گفت: به علاوه خوردن پاك كننده‌ها و شوینده‌های قلیایی به قصد خودكشی یا به اشتباه، مری را كاملأ سوزانده و منجربه التهاب آن می‌شود و در نتیجه احتمال بروز سرطان مری و مشكلات بعدی برای شخص را به طور چشمگیر افزایش خواهند داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha