مطالعات محققان دانشگاه تگزاس نشان می دهد باکتری های روی نقش مهمی در کارایی داروهای سرطان دارند و اثربخشی آنها را افزایش می دهند.

باکتری های روده اثربخشی درمان های جدید سرطان را افزایش می دهند

سلامت نیوز:  مطالعات محققان دانشگاه تگزاس نشان می دهد باکتری های روی نقش مهمی در کارایی داروهای سرطان دارند و اثربخشی آنها را افزایش می دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا ،  بدن انسان میزبان بیش از هزاران میلیارد میکروارگانیسم است. مطالعات نشان می دهد عملکرد تقریبا تمام سیستم های بدن در گرو فعالیت میکروارگانیسم ها است.


به گزارش مدیکال ساینس،مطالعات جدید نشان می دهد باکتری های روده در درمان سرطان به روش ایمونوتراپی بسیار موثر است و می تواند اثربخشی درمان را افزایش دهد. در حال حاضر بیماران زیادی کاندید ایمونوتراپی هستند.


ایمونوتراپی علاوه بر اینکه در طول عمر بیمار نقش دارد، عوارض جانبی شیمی درمانی را به همراه ندارد. ایمونوتراپی از سیستم ایمنی برای حمله به عوامل بیماری زا کمک می گیرد و بر مبنای عملکرد این سیستم قرار دارد. این روش سلول های سیستم ایمنی (سلول های T) را به گونه ای تحریک می کند که سلول های سرطان را تشخیص داده و با آن مبارزه می کنند.این روش علاوه بر درمان سرطان، در درمان بیماری های خودایمنی و آلرژی نیز موثر است.


این مطالعه نشان می دهد با تغییر تعادل باکتری های روده می توان اثربخشی ایمونوتراپی را افزایش داد. رژیم غذایی نقش مهمی در تعادل باکتری های روده دارد و از این میان باکتری های پروبیوتیک بسیار توصیه شده اند. ماست مهمترین منبع باکتری های پروبیوتیک است.
نتایج این مطالعه در کنفرانس موسسه ملی تحقیقات سرطان در لیورپول ارایه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha