رئیس سازمان نظام‌ پزشکی استان تهران گفت: متاسفانه افرادی بدون کار کارشناسی و نظر علمی، خود را محق می‌دانند و هر عارضه‌ای در زمینه پزشکی را قصور تلقی می‌کنند که این کار آسیب زیادی به سلامت جامعه خواهد زد.

برخی افراد هر عارضه‌ای در زمینه پزشکی را قصور تلقی می‌کنند

سلامت نیوز:رئیس سازمان نظام‌ پزشکی استان تهران گفت: متاسفانه افرادی بدون کار کارشناسی و نظر علمی، خود را محق می‌دانند و هر عارضه‌ای در زمینه پزشکی را قصور تلقی می‌کنند که این کار آسیب زیادی به سلامت جامعه خواهد زد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  فارس، علی‌اصغر پیوندی رئیس نظام پزشکی استان تهران در پانزدهمین کنگره بین‌المللی گوش،‌ گلو و بینی گفت: هم اکنون تمام کارهای پیشرفته در خصوص رشته گوش‌، گلو و بینی که در دنیا وجود دارد، در ایران نیز انجام می‌شود به همین دلیل بیماران ما نیازی ندارند که برای دریافت خدمات به خارج از کشور اعزام شوند.

وی ادامه داد: انجمن‌های علمی و تخصصی یکی از راه‌های جلب مشارکت جامعه پزشکی برای سیاست‌گذاری و استانداردسازی خدمات است. این انجمن ارتباط خوبی با وزارت بهداشت دارد که قابل تقدیر است.

پیوندی، یکی از چالش‌های پزشکی را مناقشات بین رشته‌ای دانست و گفت: خوشبختانه در این انجمن کمیته بازنگری بدون هرگونه حاشیه‌ای کار خود را مبتنی بر شواهد علمی و کوریکولوم آموزشی انجام می‌دهد و این نقشه‌ای راهبردی برای صنعت در آینده است.

پیوندی گفت: هم اکنون در دانشگاه شهید بهشتی تشکلی را برای ارتباط بین متخصصین مختلف براساس کوریکولوم مشخص که می‌تواند الگویی مناسب برای بقیه دانشگاه‌ها باشد و فضای کدورت بین رشته‌ای را از بین ببرد.

وی ادامه داد: متاسفانه علی‌رغم اهتمام دولت و شخص رئیس جمهور و تأکیدات مقام معظم رهبری، نظام سلامت هنوز با چالش‌های زیادی روبرو است و در ماه‌های اخیر شاهد هجمه‌های سنگین به جامعه پزشکی کشور بوده‌ایم که متاسفانه می‌توان گفت تعدادی از این هجمه‌ها سازمان‌دهی شده اتفاق می‌افتد.

رئیس سازمان نظام‌ پزشکی تهران تصریح کرد: متاسفانه از طرفی سازمان‌های بیمه‌گر نتوانستند بدهی خود را به جامعه پزشکی چه در بخش خصوصی و چه دولتی پرداخت کنند و از طرفی هم افرادی بدون داشتن علم در رسانه‌ها هر عارضه‌ای را قصور پزشکی تلقی می‌کنند و حیثیت جامعه پزشکی را دچار مشکل می‌کنند اما خوشبختانه این جامعه با سعه صدر به ارائه خدمت ادامه می‌دهد.

پیوندی در پایان گفت: باید بین قصور و عارضه تفاوت قائل شویم قرار نیست هر فردی خود را محق بداند و در این زمینه اظهارنظر کند، در صورت ادامه پیدا کردن این روند، تنها مردم و سلامت جامعه آسیب می‌بیند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha