رئیس اتحادیه صنف عطار و سقط‌فروشان تهران گفت : عطاری ها به هیچ عنوان اجازه فروش و عرضه داروهایی همچون ، چاقی ، ترک اعتیاد و جنسی را ندارند و در صورت مشاهده ، عطاری مورد نظر پلمپ شده و پروانه کسب شان باطل می شود . در 2 الی 3 ماه اخیر حدود حداقل 300 عطاری متخلف شناسایی شده و به نیروی انتظامی برای پلمپ ارجاع داده شده است .

فروش داروهای لاغری،ترک اعتیاد،جنسی در عطاری ها غیرقانونی است

سلامت نیوز:رئیس اتحادیه صنف عطار و سقط‌فروشان تهران گفت : عطاری ها به هیچ عنوان اجازه فروش و عرضه داروهایی همچون ، چاقی ، ترک اعتیاد و جنسی را ندارند و در صورت مشاهده ، عطاری مورد نظر پلمپ شده و پروانه کسب شان باطل می شود . در 2 الی 3 ماه اخیر حدود حداقل 300 عطاری متخلف شناسایی شده و به نیروی انتظامی برای پلمپ ارجاع داده شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم آنلاین، علیرضا رضایی قهرودی بیان کرد : اتحادیه از تمام عطاری ها تعهد محضری گرفته است که به هیچ عنوان دارویی که خطر ساز است را نفروشند و نمی فروشند اما امکان دارد 5 الی 10 درصد از این عطاری ها افرادی باشند که اصلا مجوز و پروانه کسب ندارند در واقع این افراد سود جو هستند که خلاف انجام می دهند به هر حال تخلف در تمام صنف ها صورت می گیرد طوری نیست که فقط عطاری ها این گونه باشند. در هر صورت بازرس های عطاری مرتب در حال رصد عطاری هستند ، دائما در حال هشدار دادن و در صورت مشاهده تخلفی عطاری مورد نظر را پلمپ می کنند قابل ذکر است از طرفی دیگر معاونت غذا و دارو نیز در این خصوص نظارت دارد و در صورت مشاهده تخلف اجازه پلمپ و لغو مجوز را دارند .

وی در رابطه با تبلیغات دارویی لاغری ، چاقی ، ترک اعتیاد و جنسی که در عطاری ها که به وفور مشاهده می شود خاطرنشان کرد : تبلیعات داروهایی از قبیل لاغری ، چاقی ، ترک اعتیاد ، جنسی و ... تماما غیر قانونی و غیر مجاز هستند ، اتحادیه به شدت با این افراد برخورد می کند و به هیچ عنوان نباید روی شیشه های مغازه شان تبلیغاتی از این دسته مشاهده شود این موارد برای داروهای دست سازی که در عطاری ها زیاد دیده می شود نیز صدق می کند .

رضایی قهرودی اظهار کرد : اتحادیه فقط به عطاری هایی که سابقه پروانه کسب دارند ، قدیمی و دارای تخصص هستند مجوز فروش دارو می دهد اینگونه تخلفات که در سراسر کشور دیده می شود برای آن دسته از عطاری هایی است که تازه وارد این حرفه شده اند و اکثرا پروانه کسب و مجوز ندارند نکته ای که در این جا وجود دارد و بسیار برای ما مهم است این است که مردم عزیز هم با ما همکاری کنند ، در صورت مشاهده تخلفی ساده از آن نگذرند و به ما اطلاع رسانی کنند و همچنین از عطاریی که پروانه کسب دارند خرید کنند .

رئیس اتحادیه صنف عطاری ها در خصوص داروهایی همچون متادون و ترامادول که در برخی عطاری ها به فروش میرسد هشدار دارد : داروهایی همچون متادون و ترامادول جز داروهایی است که بسیار برای سلامتی افراد خطرناک است و عطاری ها به هیچ عنوان حق فروش این داروها را نداند و در صورت مشاهده و اطلاع رسانی به شدت با آن ها برخورد می شود از طرفی نیاز است بررسی شود این داروها چگونه به دست این افراد سودجو میرسد به عبارتی باید سر منشا این تخلفات مشخص و مجازات شود .

به گفته او مردم باید دقت داشته باشند داروهایی از این دسته به هیچ عنوان در عطاری ها قابل عرضه نیست و در صورت مشاهده اطلاع رسانی کنند درصورت وجود تخلف خسارت های مردم جبران می شود و عطاری متخلف نیز پلمپ و لغو مجوز می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha