پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۸
کد خبر: 19761

محققان در یك مطالعه جدید دریافته‌اند كه مصرف پروبیوتیك‌ها می‌تواند به نوزادان زودرس و كم‌وزن كمك كند تا وزن بیشتری بدست آورند.

محققان می‌گویند؛ تغذیه كردن نوزادانی كه وزنشان بسیار پایین‌تر از حد طبیعی است با مكمل‌های غذایی حاوی پروبیوتیك‌ها به افزایش وزن این نوزادان كمك می‌كند.

به گفته محققان؛ فرآورده‌های پروبیوتیکی حاوی باکتری‌های مفیدی هستند که پس از مصرف در روده ساکن می‌شوند و اثرات مفیدی در سلامتی انسان برجای می‌گذارند.

اصطلاح پروبیوتیک که ریشه لاتین دارد، به معنی "برای زندگی" است و سازمان جهانی بهداشت، این اصطلاح را به ارگانیسم‌های زنده‌ای اطلاق می‌کند که در صورت مصرف به میزان لازم، اثرات مفید و سلامت‌زایی موثری برای مصرف كننده خود دارند.

پایگاه اینترنتی یوروكاساینس‌نیوز در این رابطه افزود: محمد الحسنی و دستیاران وی در سه مركز پزشكی با همكاری شبكه تحقیقاتی ورمونت آكسفورد در آمریكا تاثیرات تغذیه با این مكمل‌های پروبیوتیكی را روی نوزادانی كه زیر دو پوند وزن داشتند، بررسی كردند.

این محققان می‌گویند؛ نوزادانی كه از این مكمل‌ها استفاده می‌كنند در طول روز می‌توانند مقدار بیشتری غذا را تحمل كنند و سریعتر نیز رشد می‌كنند.

به گزارش ایسنا، درواقع پروبیوتیک‌ها به دو صورت مصرف می‌شوند كه شامل مکمل‌های غذایی به شکل پودر، شربت یا قرص و یا مواد غذایی غنی شده با پروبیوتیک‌ها هستند. مثلا اگر در تولید هرگونه فرآورده لبنی تخمیری مانند ماست از باکتری‌های پروبیوتیکی استفاده شود، محصول حاصل را پروبیوتیک می‌نامند.

استفاده از پروبیوتیکها نه فقط در انسان بلکه امروزه در غذای طیور صنعتی به فراوانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha