سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹
کد خبر: 197612

سالیان سال است که تمام مردم دنیا برای سیب به خاطر خاصیت های درمانی اش ارزش زیادی قائل هستند. امروزه تحقیقاتی انجام شده که فواید سلامتی سیب را ثابت کرده است. در واقع مقالات زیادی در این زمینه منتشر شده است.

به این دلایل سیب را دوست داشته باشیم

سلامت نیوز: سالیان سال است که تمام مردم دنیا برای سیب به خاطر خاصیت های درمانی اش ارزش زیادی قائل هستند. امروزه تحقیقاتی انجام شده که فواید سلامتی سیب را ثابت کرده است. در واقع مقالات زیادی در این زمینه منتشر شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت بدونیم، اکنون می خواهم ۵ نمونه از فواید سلامتی سیب را ذکر کنم:

فواید سیب

سیب بهترین میان وعده طبیعی است

یک عدد سیب بزرگ با ۱۱۵ کالری و ۵ گرم فیبر یک وعده کنترل شده بسیار عالی می باشد. این میوه منبع ویتامین C است و هیچ گونه چربی، سدیم و کلسترول ندارد. بنابراین سیب ها نه تنها ارزش غذایی دارند بلکه منبع طبیعی فیتونوترینت، آنتی اکسیدان گیاهی هستند.

دو سوم فیبر و آنتی اکسیدان مفید این میوه در پوست آن موجود است. سیب را می توان هم به عنوان میان وعده و هم به عنوان دسر یا غذای اصلی میل کرد.

سیب خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد

تحقیقات نشان داده است که سیب قادر است به تنهایی از بدن در مقابل انواع سرطان ها محافظت کند. سیب خطر ابتلا به سرطان دهان، مری، حلق، ریه، روده، سینه، تخمدان و پروستات را کاهش می دهد.

سیب می تواند به آب کردن شکم کمک کند

روزانه یک یا دو عدد سیب بخورید تا از تیپ بدنی سیب خلاص شوید. سیب حاوی فیبر محلول و اسید اورسولیک ماده ای طبیعی است که به چربی سوزی کمک می کند. محققان دانشگاه ریو دجانیرو دریافتند خانم هایی که روزانه ۳ عدد سیب به برنامه غذایی خود اضافه می کنند در عرض ۱۰ هفته ۹۰۰ گرم وزن کم می کنند.

سیب مغز را تقویت می کند

سیب ها تقویت کننده های طبیعی مغز هستند. محققان دانشگاه کرنل دریافتند که مواد مغذی سیب از مغز در مقابل آسیب های اکسیداتیو محافظت می کند. این آسیب ها به مراتب منجر به بیماری های عصبی چون آلزایمر و پارکینسون می شود. دلیل این محافظت ماده ای است به نام کورستین که در سیب وجود دارد. دانشمندان در یکی از تحقیقات به این نتیجه رسیدند اگر بیماران آلزایمر روزانه ۲۲۰ میلی لیتر آب سیب مصرف کنند ۲۷ درصد نشانه های رفتاری و روحیه ای آن ها بهبود می یابد.

سیب به تنفس کمک می کند

آنتی اکسیدان های موجود در سیب از شش ها در مقابل آسیب های اکسیداتیو که باعث آسم، برونشیت و آمفیزم می شود محافظت می کند. در یکی از تحقیقات خانم هایی که در طول دوره بارداری سیب می خوردند باعث کاهش ابتلای کودکان به بیماری آسم در سن ۵ سالگی می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha