انوشیروان محسنی بندپی، رییس سازمان بهزیستی كشور با اشاره به پذیرش دو هزار و ٦٤٠ كودك كار طی دو ماه گذشته در تهران، پیش‌بینی كرد تعداد این كودكان چهار الی پنج هزار نفر باشد و گفت: «امیدواریم تا قبل از پایان این ماه نسبت به پذیرش بقیه این كودكان اقدام شود. البته در این زمینه خلأ قانونی هم وجود دارد یعنی اگر والدین بیایند و كودكان خود را بخواهند، بهزیستی كه براساس حكم قضایی، مسوولیت موقت آنها را برعهده گرفته باید آنان را به والدین شان تحویل دهد.

ممنوعیت تحویل كودكان كار به خانواده

سلامت نیوز: انوشیروان محسنی بندپی، رییس سازمان بهزیستی كشور با اشاره به پذیرش دو هزار و ٦٤٠ كودك كار طی دو ماه گذشته در تهران، پیش‌بینی كرد تعداد این كودكان چهار الی پنج هزار نفر باشد و گفت: «امیدواریم تا قبل از پایان این ماه نسبت به پذیرش بقیه این كودكان اقدام شود. البته در این زمینه خلأ قانونی هم وجود دارد یعنی اگر والدین بیایند و كودكان خود را بخواهند، بهزیستی كه براساس حكم قضایی، مسوولیت موقت آنها را برعهده گرفته باید آنان را به والدین شان
 تحویل دهد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه اعتماد،معاونت پیشگیری قوه قضاییه به ما قول داده كه از این به بعد، اگر دو بار این اتفاق بیفتد (كودك به عنوان كودك خیابان پذیرش شود)، صورت جلسه‌ای تنظیم شود و برای بار سوم كودك به خانواده‌ها تحویل داده نمی‌شود.»


وی ضمن اشاره به اینكه ٤٠ تا ٥٠ درصد كودكان كار در كشور غیرایرانی هستند، افزود: «كودكان خیابان دو گروه هستند؛ گروه اول فاقد سرپرست، پناهگاه و مسكن هستند و گروه دوم نیز كودكان استثمار شده از سوی افراد حرفه‌ای هستند كه در برخی نقاط شهر برای مقاصد پلید و نامیمون استقرار یافته‌اند. ما برای گروه اول این آمادگی را داریم كه حتی اگر دستگاه‌های همكار به ما كمك نكنند، نسبت به پذیرش آنها در كلانشهرها و آموزش آنها اقدام كنیم.»

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha