چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱
کد خبر: 197675

یک کاسه سوپ می‌تواند غذایی راحت و سالم باشد، اگر مواد سالمی برای تهیه آن ا باید مراقب باشید که از طریق سوپ به خصوص سوپ‌های آماده کالری،چربی اشباع‌شده، قند و نمک بیش از حدی وارد بدنتان نکنید.ستفاده کنید

چطور سوپ سالم بخوریم؟

سلامت نیوز:  باید مراقب باشید که از طریق سوپ به خصوص سوپ‌های آماده کالری،چربی اشباع‌شده، قند و نمک بیش از حدی وارد بدنتان نکنید.

 چربی‌های اشباع‌شده: سوپ‌های با پایه خامه‌ای که دارای، خامه و کره هستند که چربی‌هایی اشباع‌شده شده‌اند و  مصرف زیادشان خوب نیست.. دریافت بیش از حد چربی‌های اشباع‌شده باعث می‌شود که میزان کلسترول بد در خون شما بالا رود و احتمال انسداد شریان‌ها افزایش یابد.

نمک: سوپ‌های کنسرو شده حاوی مقدار زیادی نمک هستند. سوپ‌هایی تهیه‌شده در رستوران‌ها ممکن است حتی مقدار بیشتری نمک داشته باشند. دریافت بیشتر نمک  با فشارخون بالا و نارسایی قلب ارتباط دارد.

قند: سوپ‌های سرد میوه‌ای حاوی قندهای افزوده هستند، اما به برخی از سوپ‌های سبزی هم قند اضافه می‌شود. میزان قند یا شکر افزوده‌شده به غذاها باید  در حد ۲۴ گرم در روز برای زنان و ۳۶ گرم برای مردان محدود شود.

کالری: به‌طورکلی سوپ‌ها نسبت به سایر پیش غذاها کالری‌شان کمتر است، اما وقتی مواد غذایی دیگری مانند پنیر، خامه، نان‌های خشک مکعبی کروتن روی آن می‌ریزند یا آن را با نان مصرف می‌کنند، میزان کالری‌های دریافتی افزایش می‌یابد.

توصیه کلی این است که تا حد ممکن از سوپ‌های آماده نخورید. البته می‌توانید گاه‌گاه سوپ آماده اشکالی ندارد به  شرطی که میزان کالری‌شان کمتر از ۵۰۰ ، میزان سدیم یا نمکشان کمتر از ۶۰۰ میلی‌گرم، میزان چربی‌های اشباع‌شده‌شان کمتر از ۵ گرم  و میزان قند افزوده‌شده به آن‌ها کمتر از کمتر از ۵ گرم باشد، بنابراین باید به اطلاعات روی برچسب غذایی بسته سوپ دقت کنید.

درنهایت، سالم‌ترین سوپ را خودتان می‌توانید درست کنید. پایه سوپ خامه‌ای به کار نبرید،  به جای آن از پایه سوپ جوجه کم نمک یا سوپ سبزی کم نمک استفاده کنید و بعد سبزی‌ها و ادویه مطلوبتان را به آن بیفزایید. بعد می‌توان برای افزایش محتوای فیبر و مواد مغذی سبزی‌هایی مانند فلفل، اسفناج، پیاز، هویج، مارچوبه را به سوپتان اضافه کنید.


منبع:همسهری انلاین،

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha