شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۲
کد خبر: 19770

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به برنامه‌های در دست اقدام به منظور گسترش برنامه پزشك خانواده به شهرها گفت: به منظور اجرای طرح پزشك خانواده در شهرها،‌ 4 استان كشور برای اجرای آزمایشی این برنامه انتخاب شده‌اند و به زودی اجرای آزمایشی این برنامه آغاز می‌شود.

دكتر امامی رضوی در گفت وگو با ایسنا، گفت: به منظور اجرای آزمایشی طرح پزشك خانواده در 4 استان كشور، هماهنگی‌های لازم میان معاونت‌های بهداشت و درمان وزارت بهداشت و وزارت رفاه و سازمان‌های بیمه‌گر صورت گرفته است.

وی دلیل تاخیر در گسترش طرح پزشك خانواده به شهرها را عدم هماهنگی میان دستگاه‌های ذیربط عنوان كرد.

دكتر امامی رضوی با اشاره به اجرای پزشك خانواده در شهرها و روستاهای زیر 20  هزار نفر گفت:‌ اجرای طرح پزشك خانواده و نظام ارجاع و گسترش آن به شهرها در جهت كاهش بسیاری از هزینه‌های درمانی مردم و افزایش رضایت‌مندی آنها بسیار موثر خواهد بود.

معاون درمان وزارت بهداشت در ادامه با اشاره به لزوم فرهنگ سازی در زمینه كاهش زایمان سزارین و ترویج زایمان به روش طبیعی، در رابطه با هزینه‌های بالای اعمال سزارین در مراكز خصوصی به ایسنا گفت: گزارشات غیررسمی در این زمینه به دست ما می‌رسد. اگر افرادی از این موضوع شكایت دارند باید به معاونت‌های درمان دانشگاه‌ها مراجعه كنند تا این موضوع در كمیسیون ماده 11 رسیدگی شود. پس از رسیدگی‌های انجام شده در صورت تایید این موضوع، هزینه‌های افراد به آنها برگردانده می‌شود و جراح متخلف نیز جریمه می‌شود.

وی ادامه داد: در زمینه اعمال سزارین و هزینه‌های بالای این امر در مراكز خصوصی، مشكل عمده آن است كه این موارد چندان به شكایت منجر نمی‌شود و به نظر می‌رسد كه از قبل توافق دو طرفه میان مادر و پزشك صورت گرفته است كه این توافق‌ها از نظر ما توافق‌های صحیحی نیست؛ چرا كه هزینه‌های واقعی سزارین در بخش دولتی و خصوصی كاملا مشخص است.

دكتر امامی رضوی از توافقاتی با نظام پزشكی به منظور رسیدگی جدی به اعمال سزارین در مراكز خصوصی خبر داد و گفت: امسال رسیدگی به این موارد جدی می‌شود. به این منظور نظارت فعال بر اعمال سزارین در نظر گرفته می‌شود. تاكنون نظارت‌ها بر این امر غیرفعال و منوط به مراجعه و شكایت مردم بوده است اما از این پس با همكاری انجمن‌های علمی تخصصی مامایی و زنان و زایمان، بازرسان این اعمال را در بیمارستان‌ها زیر نظر می‌گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha