رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه معضل آبیاری مزارع جنوب تهران با فاضلاب رفع نشده و همچنان ادامه دارد، نسبت به آلودگی مزارع جنوب تهران هشدار داد.

آبیاری مزارع جنوب تهران با فاضلاب/وزارتخانه‌های کشاورزی و بهداشت پاسخگو باشند

سلامت نیوز:رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه معضل آبیاری مزارع جنوب تهران با فاضلاب رفع نشده و همچنان ادامه دارد، نسبت به آلودگی مزارع جنوب تهران هشدار داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،علی محمد شاعری با انتقاد از اینکه فاضلاب رها شده در پایتخت اراضی کشاورزی جنوب این شهر را آبیاری می کند، تصریح کرد: علیرغم اظهارت مسئولان ذی ربط این موضوع هنوز مدیریت نشده و فاضلاب های رها شده پایتخت اراضی جنوب را آبیاری می کنند که بخشی از این اراضی مزارع صیفی و سبزیجات است.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی،  تصریح کرد: مسئولان ذی ربط در این رابطه عملکرد خود را زیر سوال نمی برند در حالی که مجلس ناظر بر کار دستگاه های ذی ربط است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با هشدار نسبت به اینکه تخلیه فاضلاب در اراضی جنوب تهران آلودگی تمامی مزارع کشاورزی را به دنبال داشته است، تصریح کرد: صیفی و سبزی جات این مزارع به صورت قطع سلامتی مردم را در معرض تهدید جدی قرار می دهد.

وی با بیان اینکه  سازمان حفاظت محیط زیست و وزرات خانه های جهاد کشاورزی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در رابطه با آبیاری مزارع جنوب تهران با فاضلاب باید شفاف سازی کرده و به مردم پاسخگو باشند، یادآور شد: این دستگاه ها باید تلاش جدی برای مدیریت این موضوع و همچنین همکاری لازم را با وزارت نیرو برای تصفیه و بازچرخانی فاضلاب داشته باشند.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه 60 درصد تهران تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار گرفته است، ادامه داد: البته حدود 25 درصد فاضلاب پایتخت تصفیه شده و مابقی وارد چاه های جذبی شده و بخشی از آن هم اراضی کشاورزی جنوب تهران را آبیاری می کند که آلودگی صیفی و سبزی جات و سایر محصولات کشاورزی را به همراه داشته است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha