شهردار تهران با بیان اینكه از حقوق قانونی هر خانواده، تعیین اعضای آن با اراده و خواست زوجین است، گفت:‌ نباید مشوق افزایش شمار فرزندان در خانواده‌هایی باشیم كه تمایلی به این امر ندارند.

قالیباف: نباید مشوق افزایش شمار فرزندان در خانواده‌هایی باشیم كه تمایلی به آن ندارند
محمدباقر قالیباف در مراسم گرامیداشت روز جهانی ماما، در خصوص بحث موالید گفت: اگرچه براساس ظرفیت و منابع كشور ما می‌توانیم پذیرای دو برابر جمعیت كنونی كشور باشیم، اما نباید فراموش كنیم كه رشد بی‌رویه جمعیت در سال 64 با میزان موالید یك میلیون و 800 هزار تولد، تبعاتی را به همراه داشت.

شهردار تهران با تاكید بر ضرورت بالفعل شدن فرصت‌ها برای رشد جمعیت پیش بینی شده، افزود: نباید تامین بهداشت، شغل و رعایت مباحث تربیتی را برای این افراد نادیده گرفت.

قالیباف در ادامه با تاكید بر ضرورت توجه به سلامت زنان و كودكان، به نقش كلیدی ماما در حفظ و تامین سلامت خانواده اشاره كرد و افزود: من هم به عنوان مدیر شهر تلاش كردم تا امكان حضور خانوادگی در سالن‌ها و مجموعه‌های ورزشی فراهم شود.

وی با بیان اینكه شهرداری تهران فضاهایی را فراهم كرده است تا خانواده‌ها در این فضا، فرصت‌های با هم بودن را سپری كنند، افزود: در شهر تهران و كمتر جایی برای ایجاد این قبیل فرصت‌ها برای خانواده‌ها فراهم شده است.

شهردار تهران با بیان اینكه در سالیان اخیر ایجاد مجموعه‌های ورزشی ویژه بانوان در شهر تهران چندین برابر افزایش داشته است،‌ افزود: در برخی از سالن‌های ورزشی استخر و سونا هم فراهم شده است.

وی با اشاره به وجود 7 مجموعه بزرگ با نمای دوبلكس برای استفاده خانوادگی، گفت: خانواده‌ها می‌توانند به طور مساوی از این مجموعه‌ها استفاده كنند.

قالیباف از رویكردهای شهرداری تهران را توجه به سلامت خانواده در حوزه بهداشت و درمان برشمرد و افزود: با راه‌اندازی خانه‌های سلامت محله محور تاكنون اقدامات خوبی در این باره انجام شده است.

وی با تاكید براینكه باید به مقوله سلامت به عنوان یك ضرورت جدی توجه شود، گفت: خدشه دار شدن سلامت جامعه، تبعات اجتماعی و اقتصادی فراوانی را به همراه دارد.

شهردار تهران تحقق شعار شهر سالم را در گروی داشتن شهروند سالم، خانواده سالم و در نهایت محله و شهر سالم دانست و افزود: خانواده می‌تواند فرد و جامعه را در ابعاد گوناگون تربیت كند.

قالیباف توجه به سلامت را امری ملی، انسانی، دینی و مردمی عنوان كرد و افزود: زمانی عنوان می‌شد همه نهادها و ارگان‌های مرتبط با سلامت در برابر تامین سلامت مردم مسئولند. شهرداری تهران با تمام وجود این موضوع را درك كرده است، هرچند سیاست‌گذار اصلی در این امر سیستم بهداشتی درمانی كشور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha