عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری کشور با بیان اینکه اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری نجات‌بخش طرح تحول و بیمه‌هاست، گفت: بسیاری از تعرفه‌ها و خدمات پرتکرار پرستاری با پزشکی مشترک است و تعرفه‌های پرستاری ارزان‌تر است و از هزینه‌های دولت و بیمه‌ها خواهد کاست.

سلامت نیوز: عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری کشور با بیان اینکه اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری نجات‌بخش طرح تحول و بیمه‌هاست، گفت: بسیاری از تعرفه‌ها و خدمات پرتکرار پرستاری با پزشکی مشترک است و تعرفه‌های پرستاری ارزان‌تر است و از هزینه‌های دولت و بیمه‌ها خواهد کاست.

به گزارش سلامت نیوز، حسین علی‌نسائی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری اظهار کرد: اجرایی شدن قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری از درخواست‌های القایی پزشکی نیز به شدت خواهد کاست. می توان گفت یکی از راه‌های نجات و اصلاح طرح تحول هم‌اکنون اجرای تعرفه‌های پرستاری است. هم‌چنین اجرای این تعرفه‌ها از شکاف طبقاتی می کاهد و باعث توزیع متوازن ثروت می شود.

وی ادامه داد: اجرای تعرفه‌های پرستاری نه تنها ایجاد بار مالی برای دولت نمی‌کند بلکه اجرای آن می تواند طرح تحول و بیمه‌ها را نجات دهد  زیرا بسیاری از تعرفه‌ها و خدمات پرتکرار پرستاری با پزشکی مشترک است و تعرفه‌های پرستاری ارزان‌تر است و از هزینه‌های دولت و بیمه‌ها خواهد کاست.

عضو شورایعالی نظام پرستاری کشور افزود: از دیگر فوایداجرای این قانون تسهیل امر سقف‌گذاری بر درآمد پزشکان است.

وی یادآور شد: در ماده ۶ آئین‌نامه اجرایی قانون ارتقاء بهره‌وری مصوب بیستم دی‌ماه ۸۸ هیئت وزیران تأکید شده تا تعیین نرخ خدمات گروه‌های مشمول این قانون، براساس نظام نوین بیمارستان‌ها در بخش دولتی و در بخش غیر دولتی طبق روال حاکم باشد. اما هم‌اکنون مسئولان وزارت عنوان می‌کنند که طرح موسوم به قاصدک همان تعرفه‌گذاری است. بر این اساس در این میان از سوی وزارت دو کار غیر قانونی اجرا کردن قاصدک و اجرا نکردن تعیین نرخ خدمات انجام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha