پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵
کد خبر: 197724

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد افرادی که میزان کافی ویتامین D دریافت نکنند با خطر ابتلا به بیماری آسم مواجه هستند.

ارتباط کمبود ویتامین D با خطر ابتلا به آسم

سلامت نیوز:نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد افرادی که میزان کافی ویتامین D دریافت نکنند با خطر ابتلا به بیماری آسم مواجه هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در این مطالعه متخصصان علوم پزشکی در آمریکا به بررسی اطلاعات جمع‌آوری شده از ۲۵ هزار فرد ۱۸ تا ۷۹ سال و بیش از ۹۷۰۰ کودک شش تا ۱۷ ساله پرداختند. این افراد به لحاظ ابتلا به بیماری آسم در سال‌های گذشته مورد مطالعه قرار گرفتند و همچنین سطح ویتامین D در خون آنان اندازه‌گیری شد.

در مجموع از میان شرکت‌کنندگان ۶۸ درصد کودکان و ۷۰ درصد بزرگسالان دچار کمبود شدید ویتامین D بوده‌اند. علاوه بر این حدود ۱۲۰۰ نفر از کودکان و ۱۸۰۰ نفر از بزرگسالان دچار آسم بوده‌اند. این بیماری موجب باریک شدن و التهاب مجاری تنفسی شده و نفس کشیدن را برای فرد سخت می‌کند.

در این بررسی مشخص شد کودکان مبتلا به کمبود شدید این ویتامین ۱.۳۵ برابر بیشتر از کودکان دیگر احتمال دارد دچار بیماری آسم شوند. همچنین کمبود ویتامین D در بزرگسالان تاثیری در ابتلای آنان به بیماری آسم ندارد اما ممکن است موجب بروز تنگی نفس در آنها شود.

به گزارش لایوساینس، دلیل اصلی ارتباط بین کمبود ویتامین D  ابتلا به بیماری آسم مشخص نیست اما بررسی‌ها حاکی از آن است که کاهش سطح این ویتامین موجب بروز التهاب در بدن می‌شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha