سرپرست اورژانس کشور گفت: با توجه به ایام اربعین حسینی، امکانات پزشکی، اورژانسی و درمانی در ۳ مرز مهران، چزابه و شلمچه، ۲ برابر می‌شود.

افزایش ۲ برابری امکانات پزشکی و اورژانسی در ۳ مرز کشور در ایام اربعین حسینی

سلامت نیوز:سرپرست اورژانس کشور گفت: با توجه به ایام اربعین حسینی، امکانات پزشکی، اورژانسی و درمانی در ۳ مرز مهران، چزابه و شلمچه، ۲ برابر می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  فارس، پیرحسین کولیوند در حاشیه بازدید میدانی از وضعیت اورژانس و امکانات موجود پزشکی و درمانی مرز مهران با اشاره به تصادف شامگاه سه شنبه اتوبوس زائران در اقلید، اظهار داشت: کشته شدن 26 نفر از هم‌وطنان‌مان را که به قصد زیارت، از دیار خود راهی شده بودند را به تمامی مردم عزیز کشور و خانواده‌های آنها تسلیت عرض می‌کنم.

وی افزود: با توجه به افزایش حجم تردد خودروها در محورهای منتهی به مرزهای سه گانه در ایام اربعین، لازم است که پلیس مراقبت بیشتری از این محورها داشته باشد تا از میزان این تصادفات کاسته شود.

رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین با بیان اینکه مرز مهران از آمادگی خوبی برای تردد زائران برخوردار است، ابراز داشت: مشکلاتی که وجود دارد نیز در مرحله برطرف شدن است.

کولیوند به بسیج شدن اورژانسی‌ها در خدمت دهی به زائران حسینی اشاره و تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود امکانات پزشکی و اورژانسی و درمانی در سه مرز مهران، چزابه و شلمچه دو برابر می‌شود.

وی گفت: نیروهای ما از هر نظری برای انجام مأموریت‌های خود و خدمت به زائران اربعین آمادگی کامل دارند و تجهیزات و اکیپ‌ها در قالب نیروهای متخصص و مجرب و وظیفه شناس در محورها و مرزها مستقر شده‌اند.

سرپرست اورژانس کشور تصریح کرد: ما دغدغه‌ای جز تأمین امنیت سلامت زائران و خدمت مناسب و برگزاری مطلوب این مراسم معنوی بزرگ نداریم و امیدواریم که خدمتی شایسته و در خور مردم شایسته و عزیز کشورمان و همچنین سایر زائرانی که از کشورهای دیگر به مرزهای ما مراجعه می‌کنند، داشته باشیم.

رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین افزود: در داخل کشور علاوه بر امکانات و تجهیزاتی که نسبت به سال قبل سه برابر شده است 220 پایگاه در قالب 14 هزار نفر محورهای مواصلاتی را پوشش می‌دهند.

وی عنوان کرد: در کشور عراق 40 گروه از متخصصان بهداشت مستقر شده‌اند که این افراد در رسانه‌های ملی عراق حضور پیدا می‌کنند و اطلاعات لازم بهداشتی و پزشکی را از طریق این رسانه‌ها به زائران ارائه می‌دهند.

کولیوند به حادثه تروریستی که در سامرا رخ داد اشاره کرد و گفت: همان روزی که حادثه رخ داد دو فروند هواپیما به عراق پرواز کردند که مجروحان را برای درمان به کشور منتقل کنند که در پرواز نخست 88 زائر مجروح این حادثه به بیمارستان‌های تهران منتقل شدند و تا کنون نیز بیش از 40 نفر از این مصدومان با وضعیت جسمی مناسب از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند.

وی اظهار داشت: شامگاه سه شنبه نیز در پروازی دیگر 14 مجروح و 8 شهید این حادثه تروریستی به تهران منتقل شده و در بیمارستان‌های تهران بستری شده‌اند.

ا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha