پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵
کد خبر: 197740

پرش پلک تشنجی است که از طریق عصبی در عضلات چشم ایجاد می شود. معمولا پرش ها خود به خود متوقف می شود اما اگر خیلی طولانی شد باید به دنبال علت آن باشید تا بتوانید آن را متوقف کنید.

دلایل پرش پلک

سلامت نیوز: پرش پلک تشنجی است که از طریق عصبی در عضلات چشم ایجاد می شود. معمولا پرش ها خود به خود متوقف می شود اما اگر خیلی طولانی شد باید به دنبال علت آن باشید تا بتوانید آن را متوقف کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آفتاب نیوز، اما دلایلی که باعث ایجاد پرش پلک می شود:


بیش از حد کافئین مصرف می کنید
 خاصیت محرک کافئین باعث افزایش میزان ضربان قلب و متابولیسم می شود.بنابراین عضلات فعالیت بیشتری می کند و در نتیجه پلک ها می پرد. معمولا ماهیچه هایی که به کافئین حساسیت بیشتری دارد، واکنش بیشتری نشان می دهد.


استرس دارید
بدن ما به استرس واکنش های متفاوتی نشان می دهد و پرش پلک یکی از این واکنش هاست.

حساسیت دارید
وقتی به چیزی حساسیت دارید، هیستامین در بدنتان آزاد و باعث می شود بدن به روش های مختلفی به آن واکنش نشان دهد. یکی از این روش ها پرش پلک هاست. درست مثل پف چشم و خارش چشم.

 به اندازه کافی نخوابیده اید
پلک یکی از حساس ترین عضلات بدن است که به عدم تعادل واکنش نشان می دهد. یکی از کارهایی که باعث ایجاد عدم تعادل در بدن می شود، کم خوابی است. وقتی کم خواب شوید، چشم ها احساس خستگی می کند و پرش پلک ایجاد می شود.

باید شماره عینک را عوض کنید
 اگر احساس کردید چشم هایتان هنگام کتاب خواندن و نگاه کردن به رایانه می پرد، ممکن است نشانه ضعیف تر شدن چشم هایتان باشد زیرا عضلات چشم بیش از حد برای تمرکز تلاش می کند. برای حل مشکل فقط کافی است به چشم پزشک مراجعه کنید، تا شماره عینکتان را تغییر دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha