آمارها نشان می‌دهد كه هر ساعت یك نوزاد مبتلا به سیفیلیس در چین متولد می‌شود.

كارشناسان بهداشتی در این باره خاطرنشان كردند: این بیماری باكتریایی علاج پذیر كه تقریبا 50 سال پیش ریشه‌كن شده در شهر بزرگ شانگهای در چین دوباره ظهور كرده است.

بر اساس گزارش منتشر شده در مجله پزشكی نیوانگلند، ازدواج مردان همجنس‌باز و دو جنسیتی با خانواده‌ها، این اپیدمی را تشدید و وخیم‌تر كرده است.

افزایش این قبیل رفتارهای ناسالم حاصل روابط نامشروع بسیاری از مردان تجاری و كارگران مهاجر در این شهر اقتصادی رو به رشد در مواقع دور بودن از منزل و خانواده‌هایشان است.

روزنامه دیلی اكسپرس به نقل از دكتر جوزف توكر محقق اصلی این پژوهش آورده است كه در قرن‌های 50 و 60 میلادی در چین سیفیلیس و سایر بیماری‌های مقاربتی در چین بسیار نادر بود اما شمار مبتلایان به این بیماری‌های در سال‌های اخیر به سرعت رو به رشد داشته است.

دكتر توكر متخصص بیماری‌های عفونی در دانشگاه كارولینای شمالی، آمار جدید را طی یك مصاحبه ارائه كرده است.

وی تصریح كرد: هر چند درمان عفونت سیفیلیس تنها با یك تزریق ارزان پنی‌سیلین امكان پذیر است اما علائم بیماری به راحتی قابل تشخیص نیست و اغلب درمان نشده رها می‌شود.

به گزارش ایسنا، سیفیلیس یک بیماری باکتریایی است و در دو شکل جنسی (بیماری‌های مقاربتی) و غیرجنسی انتشار می‌یابد.

این بیماری در اثر تماس مستقیم با پوست عفونی منتقل می‌شود. همچنین از مادر به نوزاد و از طریق خون آلوده منتقل می‌شود. این بیماری در صورت درمان نشدن می‌تواند سبب زمین گیر شدن افراد یا حتی مرگ آنها شود.

روش تشخیص این بیماری آزمایش خون و كشت میکروب است. توصیه می‌شود تمام زنان باردار این آزمایش خون را انجام دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha