وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: شرایط برخی زندانها از لحاظ بهداشتی اصلا خوب نیست و همه تقصیر را هم بر عهده قوه قضاییه و سازمان زندانها نمی گذاریم.

وزیر بهداشت: برخی زندانها از نظر بهداشتی شرایط خوبی ندارند

سلامت نیوز: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: شرایط برخی زندانها از لحاظ بهداشتی اصلا خوب نیست و همه تقصیر را هم بر عهده قوه قضاییه و سازمان زندانها نمی گذاریم.

به گزارش سلامت نیوز، سید حسن هاشمی روز پنجشنبه با حضور در غرفه خبرگزاری جمهوری اسلامی در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در گفت وگو با ایرنا درباره همکاری وزارت بهداشت با سازمان زندانها و اقدامات تربیتی و تامینی کشور، افزود: با سازمان زندانها همکاری خوبی داریم و آنها هم هرچه از ما خواستند از تجهیزات و امکانات تا مجوز انجام دادیم.


وی ادامه داد: واقعیت این است شرایط برخی زندانها از لحاظ بهداشتی اصلا خوب نیست و همه تقصیر را هم بر عهده قوه قضاییه و سازمان زندانها نمی گذاریم.
وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: مددجویان باید حتما بتوانند مشابه بقیه هموطنان که از خدمات بهداشتی بهره مند می شوند، سود ببرند.
وی با اشاره به دیدار خود با وزیر دادگستری ادامه داد: در آن دیدار پرداخت 50 درصد هزینه سلامت زندانیان را متعهد شدیم و قرار شد 50 درصد را بیمه سلامت ایرانیان پرداخت کند اما تا کنون به نتیجه قطعی نرسیده ایم.
هاشمی گفت: اگر این اتفاق بیافتد این رفتار ناپسند که با ورود زندانی به زندان دفترچه بیمه اش از بین می رود، خاتمه می یابد چون دولت با رفتن زندانی به زندان همچنان بیمه او را پرداخت می کند.

** استقرار پزشک خانواده در زندانها
وزیر بهداشت همچنین از استقرار پزشک خانواده در زندانها و ارائه خدمات بهداشتی بهتر به زندانیان خبر داد.
وزیر بهداشت با بیان اینکه زندانها در حوزه سلامت پروژه های نیمه تمام دارند، ادامه داد: تا آنجایی که توانستیم به زندانها کمک کردیم و البته این کمک ها کافی نیست و خود قوه قضاییه مشکل اعتباری دارد.
بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از 14 تا 21 آبان ماه برپا است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha