معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران گفت: حجم قاچاق در حوزه تجهیزات کمک توانبخشی بسیار زیاد بوده و همین موضوع مشکلاتی را برای قشر معلول کشور ایجاد کرده است.

حجم بالای قاچاق در حوزه تجهیزات کمک توانبخشی

سلامت نیوز: معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران گفت: حجم قاچاق در حوزه تجهیزات کمک توانبخشی بسیار زیاد بوده و همین موضوع مشکلاتی را برای قشر معلول کشور ایجاد کرده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،محمد رضا اسدی  گفت: در حال حاضر در بهزیستی استان تهران کمیته تجهیزات توانبخشی راه اندازی شده و بالغ بر 15 نفر در این کمیته عضو هستند.

وی افزود: در سال جاری 5 جلسه با حضور اعضای کمیته و نمایندگان سازمان های مردم نهاد برگزار شده و تلاش کرده ایم در این جلسات از حضور معلولان نیز بهره مند شویم.

معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران با اشاره به مشکلات متعدد معلولان برای تامین تجهیزات کمک توانبخشی اظهارکرد: در حوزه تجهیزات کمک توانبخشی متاسفانه شرکت های تولید کننده تنها به سود آوری خود توجه داشته و رضایت معلولان را مد نظر قرار نمی دهند.

اسدی ادامه داد: در حال حاضر معلولان برای تهیه تجهیزات کمک توانبخشی با مشکلات زیادی مواجه هستند و تلاش ما این است که در کمیته تجهیزات توانبخشی، راهکارهایی را برای تغییر این وضعیت بیاندیشیم.

وی با تاکید بر حجم بالای قاچاق در حوزه تجهیزات کمک توانبخشی معلولان تصریح کرد: متاسفانه بخش قابل توجهی از لوازم کمک توانبخشی معلولان به صورت قاچاق وارد کشور می شود و معلولان برای تهیه وسایلی همانند عصا، واکر و ویلچر با مشکل مواجه هستند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران با ابراز نگرانی نسبت به واردات بی رویه سمعک به کشور خاطرنشان کرد: در حوزه واردات سمعک، رانت زیادی مشاهده می شود و بسیاری از سود جویان با چمدان تعداد قابل توجهی سمعک به کشور وارد می کنند.

اسدی از مذاکرات صورت گرفته از سوی بهزیستی تهران با تولید کنندگان تجهیزات کمک توانبخشی خبرداد و اذعان کرد: برای کمک به مشکلات معلولان شهر تهران، مذاکراتی را با تولید کنندگان داخلی داشته ایم و تلاش خواهیم کرد شرایطی برای تولیدکنندگان فراهم شود که در راستای آن، معلولان نیز بتوانند برای تهیه لوازم با کیفیت داخلی با مشکل مواجه نشوند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha