معاون توسعه و منابع انسانی وزارت بهداشت چالش‌های مدیریت بیمارستانی را مطرح و بر لزوم توانمندسازی مدیران بیمارستان‌ها تاکید کرد.

پیچیدگی مدیریت بهداشت و درمان/بی‌ثباتی در مدیریت بیمارستانی

سلامت نیوز:معاون توسعه و منابع انسانی وزارت بهداشت چالش‌های مدیریت بیمارستانی را مطرح و بر لزوم توانمندسازی مدیران بیمارستان‌ها تاکید کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، دکتر علی صدرالسادات در همایش ظرفیت‌سازی مدیران بیمارستان‌های دولتی به اهمیت توانمندسازی مدیران بیمارستان‌ها اشاره و اظهار کرد: صرف نظر از پیچیدگی و حساسیت مدیریت بهداشت و درمان در سطح کشور، مدیریت مراکز بهداشتی درمانی دولتی و خصوصی نیز گستردگی بسیاری دارد.

وی افزود: باید توجه کرد که فقط نیروهای مشغول به کار در بیمارستان‌ها ٣٧٣ هزار نفر هستند. حال علی رغم تلاش‌ها و برگزاری دوره‌های آموزشی، همچنان در این زمینه با چالش‌های بسیاری روبرو هستیم؛ چرا که تفکر نظام‌مند و راهبردی در این حوزه وجود ندارد.

صدرالسادات با بیان اینکه مسئولیت مدیریت بیمارستان جذابیتی برای افراد نداشته و گاهی برای انتصاب افراد از اجبار کمک می‌گیریم، ادامه داد: بی‌ثباتی در مدیریت بیمارستانی، نبود نظام آموزشی نظام‌مند در بیمارستان‌ها، تخصیص و توزیع منابع و مداخلات سیاسی در تعیین افراد از چالش‌های این حوزه محسوب می‌شود. از طرفی انتصاب و انتخاب به روال منطقی و شایسته سالاری صورت نمی‌گیرد.

معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت بهداشت همچنین گفت: آموزش مدیران بر اساس شایستگی از اهداف ماست. شورای عالی اداری کشور در نیمه اول سال ٩٣ با ابلاغ مصوبه ای در این زمینه، آن را به یک تکلیف قانونی تبدیل کرده است.



  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha