با اشراف به مسایل قانونی و حقوقی و در نظرگرفتن عدالت، بهترین حکم‌ها را در رسیدگی به تخلفات صادر کنید تا در روند خدمت رسانی به مردم خدشه وارد نشود.

دکتر مرضیه وحید دستجردی در همـــایش هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان این وزارتخانه ضمن بیان این مطلب گفت: برای رسیدگی عادلانه به پرونده‌هـــا علاوه بـــر دوری از حب و بغض‌ها و رعایت مسایل اخلاقی از جمله پرهیز از باند بازی‌ها باید تمامی هیات‌های رسیدگی کننده و دانشگاههای علوم پزشکی بوسیله حقوق دادن‌های برجسته آموزش ببینند.

وی افزود: من درمدت کوتاه وزارت در دولت دهم متوجه شدم در بسیاری از پرونده‌ها که به دیوان عدالت اداری درمورد وزارت بهداشت ارجاع شده است، وزارت بهداشت ذیحق نیست که مهمترین دلیل این امر عدم ارتباط تنگاتنگ قانونی بین وزارت بهداشت ودیوان عدالت اداری است.

دکتر دستجردی با بیان این که ارتباط وثیق با دیوان عدالت اداری و وزارت بهداشت با وجود فردی آگاه مثل جناب آقای منتظری در راس این دیوان امکانپذیرتر شده است، اظهار داشت: این ارتباط در انطباق رای‌های صادره با واقعیات موجود بسیار تاثیر گذار است.

وی با اشاره به شعار «همت مضاعف و کار مضاعف» در سال جاری بیان کرد: ماموریت‌ها و وظایف خطیری در سال جدید پیش رو داریم که لازمه آن ایجاد انگیزه بیشتر در کارکنان است و این انگیزه جز با عدالت در برخورد با متخلفین و تشویق کسانی که عملکرد خوب دارند در هیات‌های رسیدگی به تخلفات بوجود نمی‌آید.

وزیر بهداشت با اعلام این که خود روزگاری از اعضاء هیات‌های رسیدگی به تخلفات و گزینش بوده است، اضافه کرد: نقش مثبت هیات‌های رسیدگی به تخلفات در مرحله بدوی و تجدید نظر در پالایش محیط‌ها و سالم سازی ادارات بر هیچ کس پوشیده نیست.

دکتر دستجردی در پایان از هیات‌های رسیدگی به تخلفات خواست از باند بازی و فرقه گرایی و یک جانبه نگری در صدور حکم پرهیز کنند و برای اشراف بر مسایل قانونی و حقوقی ارتباط خوبی با هیات عالی نظارت و نمایندگان دیوان عدالت اداری در تمامی بخش‌های وزارت بهداشت داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha