معاون درمان وزیر بهداشت ضمن تشریح اقدامات انجام شده در حوزه توانمندسازی مدیران بیمارستان‌ها گفت: آموزش سراسری ۱۱۰۰ مدیر بیمارستانی از آذرماه آغاز می‌شود.

آموزش ۱۱۰۰ مدیر بیمارستانی از ماه آتی/استقرار ۷۵۰۰ نیروی بهداشتی در مرز عراق

سلامت نیوز:معاون درمان وزیر بهداشت ضمن تشریح اقدامات انجام شده در حوزه توانمندسازی مدیران بیمارستان‌ها گفت: آموزش سراسری ۱۱۰۰ مدیر بیمارستانی از آذرماه آغاز می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر محمد آقاجانی در حاشیه همایش ظرفیت‌سازی مدیران بیمارستانی با بیان اینکه در جریان طرح تحول نظام سلامت یکی از اهداف سه‌گانه و مهم، افزایش کیفیت در ارائه خدمات بیمارستانی بوده است، گفت: دو اقدام اساسی در این راستا انجام شد که یکی موضوع اعتباربخشی بیمارستان‌ها بود که آغاز شده است و تا پایان امسال به اتمام می‌رسد.

وی، دومین اقدام را توانمندسازی مدیران بیمارستان‌ها عنوان کرد و افزود: این کار از دو سال گذشته کلید خورد و امروز شاهد به نتیجه رسیدن آن هستیم. در این زمینه ابتدا وضعیت مدیران بیمارستان‌ها از نظر دانش و مهارت را ارزیابی کردیم که ۲۶۶ مدیر بیمارستانی انتخاب کرده و برای آنها آزمون برگزار شد و نتایج این آزمون نقشه راه ما برای تدوین نیازهای آموزشی مدیران بیمارستانی شد.

معاون درمان وزیر بهداشت ادامه داد: در این راستا هفت برنامه آموزشی با کمک سازمان بهداشت جهانی تدوین شد و همچنین هفت تیم بین‌المللی و داخلی مسوولیت مرحله اول آموزش را برعهده گرفتند. براین اساس ۱۰۰ مدرس از ۱۰ قطب کشوری انتخاب شدند تا از سوی این هفت تیم آموزش ببینند و سپس این ۱۰۰ نفر، ۱۱۰۰ مدیر و رییس بیمارستانی را طی یک دوره فشرده چهار هفته‌ای آموزش می‌دهند تا بتوانیم با اجرای این برنامه شاهد ارتقای کیفیت خدمات، افزایش بهره‌وری بیمارستان‌های دولتی در حوزه منابع مالی، انسانی، فیزیکی و رضایت مردم و ارائه‌کنندگان خدمت باشیم.

آقاجانی با بیان اینکه همایش امروز با حضور ۱۰۰ مدرس و هفت تیم بین‌المللی و داخلی برگزار شده است، گفت: این دوره آموزشی از ۱۲ آبان‌ماه آغاز شده و تا ۲۷ این ماه ادامه دارد. همچنین از آذرماه برنامه سراسری آموزشی ۱۱۰۰ مدیر در قطب کشور آغاز می‌شود.

وی در ادامه اظهار کرد: اتفاقی که در کشورمان رخ داده این بوده که علی‌رغم توسعه علوم بالینی پزشکی، علم مدیریت بیمارستانی توسعه کافی نیافته و ناهماهنگی میان توسعه پزشکی و توسعه مدیریت بیمارستانی وجود دارد که تلاش می‌کنیم با این برنامه این ناهماهنگی را کاهش دهیم.

معاون درمان وزیر بهداشت افزود: در عین حال امیدواریم بتوانیم اقدامی انجام دهیم تا مدیران آموزش دیده ما در یک مدت زمان منطقی در سمت‌شان باقی بمانند. براین اساس وزارت بهداشت به دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام کرده که تا حد امکان کمترین تغییر در اداره بیمارستان‌ها رخ دهد.

۷۵۰۰ نیروی بهداشتی و درمانی در ۳ مرز ایران و عراق مستقر هستند

آقاجانی در پاسخ به سوالی درباره تمهیدات وزارت بهداشت برای اربعین گفت: ۷۵۰۰ نیروی انسانی در سه مرز مهران، شلمچه و چزابه مستقر شدند تا به مردم خدمت‌رسانی کنند. همچنین به فاصله هر پنج کیلومتر یک پایگاه اورژانس قرار دارد.

به گفته معاون درمان وزیر بهداشت، هفت بیمارستان صحرایی و ۲۰ بیمارستان پشتیبان نیز برای ارائه خدمت به زائران در اربعین حسینی آماده شده‌اند.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha