تمرکز فدراسیون بین المللی دیابت، در سال 2016 بر روی عوارض دیابت بخصوص عوارض چشمی آن است.

مراقب عوارض چشمی دیابت باشید!

سلامت نیوز:تمرکز فدراسیون بین المللی دیابت، در سال 2016 بر روی عوارض دیابت بخصوص عوارض چشمی آن است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت ،این فدراسیون تمرکز بر دو پیام کلیدی را در روز جهانی دیابت سال جاری میلادی بسیار مهم می داند:

غربالگری دیابت نوع 2 برای کاهش عوارض ناشی از آن.

پایش عوارض دیابت برای مدیریت هرچه بهتر دیابت نوع 1 و دیابت نوع 2.

دیابت یک مشکل بزرگ و در حال رشد است: 415 میلیون بالغ در سال 2015 با دیابت زندگی می ‌کردند و انتظار می‌ رود که این عدد تا سال 2040 به حدود 642 میلیون نفر یا یک نفر از هر ده بالغ افزایش یابد.

با افزایش سطح تغذیه ضعیف و بی ‌تحرکی در میان کودکان در بسیاری از کشورها، دیابت نوع دو در کودکان پتانسیل بالقوه ‌ای برای تبدیل شدن به یک مشکل جهانی سلامت همگانی است که تاثیرات عمیقی بر سلامت دارد.

از مجموع هزینه جهانی در سلامت، 12 درصد آن در حال حاضر صرف افراد بالغ مبتلا به دیابت می‌شود.

تعداد افراد مبتلا به دیابت در کشورهای کم‌ درآمد یا با درآمد متوسط به رشد ادامه خواهد داد و به تهدیدی برای توسعه پایدار بدل خواهد شد. به عنوان مثال انتظار می‌رود تا 2040، تعداد افراد مبتلا به دیابت در افریقا دوبرابر شود.

علائم دیابت نوع 2 می تواند در سکوت و بدون نشان دادن هیچ علامتی پیشرفت کند و برای همین است که توجه فوری به غربالگری به موقع این بیماری، برای کاهش خطر ابتلا به آن اهمیت فراوان دارد.

دیابت یکی از علل اصلی ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، کوری، نارسایی کلیه و حتی قطع عضو اندام حیاتی است. بیش از یک سوم افراد مبتلا به انواع دیابت، دچار آسیب های چشمی ناشی از آن هستند؛ آسیب هایی که می تواند در نهایت به کوری دائمی ختم شود. بیش از 93 میلیون فرد بالغ، یا یک نفر از هر سه نفر، که در حال حاضر با دیابت زندگی می ‌کنند رتینوپاتی دیابتی دارند. این در حالی است که با بسیاری از راهکارهای عملی و مقرون به صرفه، از جمله حفظ قند خون، فشار خون و کلسترول در سطح نرمال، می توان در مراحل اولیه رتینوپاتی دیابتی را تشخیص داد و جلوی از دست دادن دید را گرفت. این کار تاثیرات منفی دیابت را بر افراد مبتلا، مراقبان آنها و جامعه کاهش می دهد.

گفتنی است مخارج جهانی سلامت که برای درمان دیابت و مدیریت عوارض آن در سال 2015 خرج شد، حدود 673میلیارد دلار تخمین زده شده است.

منبع:idf

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha