پنجمین سمینار سراسری بهداشت روانی دانشجویان 22 و 23 اردیبهشت توسط دفتر مرکزی مشاوره وزارت علوم و با همکاری مرکز مشاوره دانشگاه شاهد و مشارکت دانشگاه علوم پزشکی ایران در سالن همایشهای رازی برگزار می شود.

 حمید یعقوبی - رئیس دفتر مرکزی مشاوره وزارت علوم با اعلام این خبر گفت: ارائه آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی بهداشت روانی دانشجویان و تبادل نظر علمی برای مدیران مراکز مشاوره وآموزشگاه ها مهم ترین هدف برگزاری این سمینار است.

وی افزود: به این منظور 1200 چکیده مقاله به دبیرخانه سمینار ارسال شده که طی دو مرحله داوری از طرف کمیته علمی همایش 650 مقاله پذیرش و از این تعداد 370 مقاله مورد پذیرش نهایی قرار گرفته است.

رئیس دفتر مرکزی مشاوره وزارت علوم گفت: مقاله ها در محورهای متفاوت ارائه شده که یکی از محورهایی که بیش از 100 مقاله را به خود اختصاص داده است در زمینه بهداشت روانی و مذهب است.

وی افزود: همچنین سمینار، علاوه بر سخنرانی دارای 7 پانل تخصصی شامل بهداشت روانی و مذهب، منابع حمایتی دانشجویان، ازدواج دانشجویی، فناوری های پیشرفته ارتباطی و چالشهای پیش رو، آموزش مهارت های زندگی دانشجویی، آسیب های روانی –اجتماعی و دانشجویان و پیشرفت تحصیلی است که در هر یک از این میزگردها با حضور متخصصان برجسته به بحث و تبادل نظر پرداخته می شود.

یعقوبی همچنین از برگزاری کارگاههای آموزشی جنبی در این سمینار خبر داد و گفت: سه کارگاه آموزشی مبنی بر آموزش پیشگیری از مواد مخدر در محیط های دانشجویی، ملاحظات روش شناختی پروژه های پژوهشی و درمان فراشناختی برای اختلالات اضطرابی ویژه عموم و یک کارگاه آموزش پیشگیری از مواد مخدر در محیط های دانشجویی ویژه کارشناسان برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha