معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با وجود پیشرفت‌های خوب علم پزشکی مدیریت بیمارستانی وضع مناسبی ندارد و باید ارتقا یابد.

فاصله علم پزشکی با مدیریت بیمارستانی زیاد است

سلامت نیوز:معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با وجود پیشرفت‌های خوب علم پزشکی مدیریت بیمارستانی وضع مناسبی ندارد و باید ارتقا یابد.

محمد آقاجانی در حاشیه مراسم ظرفیت سازی و توانمند سازی مدیریت بیمارستان‌های دولتی کشور در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: یکی از اهداف سه گانه طرح تحول سلامت افزایش کیفیت در ارائه خدمات سلامت بود که برای رسیدن به این هدف اعتبار بخشی بیمارستان ها و توانمند سازی مدیران بیمارستان ها ضرورت دارد.

وی گفت: امروز شاهد به ثمر رسیدن این برنامه ریزی 2 ساله و اقداماتی که برای توانمند سازی مدیران دولتی  شامل بررسی و ارزیابی وضع و سطح دانش مدیران بیمارستانی انجام شده است، هستیم.

آقاجانی با بیان اینکه 266 مدیر برای این هدف انتخاب و آزمون هایی برای آنها برگزار شده است، ادامه داد: نتایج این آزمون‌ها به عنوان نقشه راه وزارت بهداشت برای تدوین نیازهای آموزشی مدیران بیمارستانی است.

معاون درمان وزارت بهداشت و درمان با اشاره به اینکه برنامه های آموزشی برای مدیران در 7 سرفصل آموزشی تهیه شده و سازمان بهداشت جهانی در تدوین این دوره های آموزشی کمک زیادی کرده است، افزود: 7 تیم داخلی و خارجی مسئولیت مدیریت آموزش را برعهده دارند و 100 مدرس از 10 قطب کشوری انتصاب شده اند و هزار و 100 مدیر بیمارستان را در یک دوره 4 هفته ای با روش های نوین آموزشی آشنا خواهند کرد.

وی گفت: ارتقای بهره وری مدیریت بیمارستان های دولتی و افزایش رضایت مندی مردم از این طریق افزایش خواهد یافت و این همایش با این هدف برگزار می شود.

وی افزود: با وجود توسعه و رشد دائمی علوم پزشکی، علم مدیریت پزشکی و بیمارستانی در کشور توسعه نیافته است و ما با این همایش در تلاشیم این فاصله را برطرف کنیم.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: مدیرانی که اکنون مدیریت بیمارستان ها را برعهده دارند شاید دانش و کفایت لازم را در این زمینه نداشته باشند و وظیفه ماست که این نگرانی ها و فاصله ها را برطرف کنیم.

وی در پایان گفت: وزارت بهداشت به دانشگاه‌ها ابلاغ کرده است که تغییرات در سطح مدیران آموزش دیده کمتر رخ دهد و با سازمان امور اداری استخدامی کشور نیز رایزنی شده است که مدیران آموزش دیده در شغل خود ابقا شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha