معاون توسعه منابع و مدیریت وزارت بهداشت، از آغاز برنامه ظرفیت سازی مدیران بیمارستانهای دولتی از طریق آموزش اصول مدیریت مدرن و حرفه‌ای بیمارستانی با همکاری سازمان بهداشت جهانی به عنوان مرحله جدید طرح تحول سلامت خبر داد.

آغاز مرحله جدید طرح تحول سلامت

سلامت نیوز: معاون توسعه منابع و مدیریت وزارت بهداشت، از آغاز برنامه ظرفیت سازی مدیران بیمارستانهای دولتی از طریق آموزش اصول مدیریت مدرن و حرفه‌ای بیمارستانی با همکاری سازمان بهداشت جهانی به عنوان مرحله جدید طرح تحول سلامت خبر داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جمهوری اسلامی، علی صدرالسادات در همایش ظرفیت سازی مدیران بیمارستانهای دولتی در هتل آزادی تهران افزود: بررسی‌های وزارت بهداشت نشان می‌دهد که اغلب مدیران و روسای بیمارستانهای دولتی از نظر شاخص‌های مدیریت بیمارستانی در سطح C یا D هستند و تعداد انگشت شماری از آنان در سطح B هستند و این نشانه ضعف مدیریت بیمارستانهای دولتی کشور است.


وی گفت: برای جبران این نقص مهم در سیستم بیمارستانی کشور که موجب هدررفتن منابع مالی، منافع فیزیکی و افت عملکرد نیروهای انسانی می‌شود از 22 آبان برنامه آموزش هزار مدیر و رئیس بیمارستان دولتی کشور با همکاری سازمان بهداشت جهانی آغاز می‌شود.


صدرالسادات اضافه کرد: این برنامه به مدت چهار ماه، همه روسا و مدیران ارشد بیمارستانهای دولتی را در بر می‌گیرد و در واقع این فرآیند آموزش با هدف توسعه شایستگی مدیران بیمارستانی کشور اجرا شده و از این پس شایستگی مدیریتی ملاک انتصاب مدیران و روسای بیمارستانها خواهد بود.


وی گفت: با اجرای این برنامه مهم مرکز ارزیابی مدیران وزارت بهداشت تشکیل می‌شود و ارزیابی‌های این مرکز از این پس ملاک و ضمانت‌کننده شایستگی مدیران بیمارستانها خواهد بود.


معاون وزیر بهداشت افزود: این تغییر بزرگ در وزارت بهداشت و جزئی از طرح تحول سلامت است که امیدوارم این طور نباشد که با تغییر مدیریت‌ها، در وزارت بهداشت در آینده به وضعیت ناکارآمد قبل برگردیم و دوباره شاهد این باشیم که افرادی در بیمارستانها مسئولیت بگیرند که آموزش‌های لازم برای مدیریت شایسته، مدرن وحرفه‌ای را ندیده‌اند.


وزارت بهداشت حدود 900 بیمارستان در اختیار دارد که رئیس اغلب این بیمارستانها پزشکان متخصص یا فوق تخصصی هستند که هیچ آموزشی در زمینه مدیریت ندیده‌اند، بسیاری از این مدیران به علت امکان درآمدزایی آنها در بخش دولتی یا خصوصی از طریق ارائه خدمات تخصصی انگیزه لازم و کافی برای تلاش و بهبود مدیریتی بیمارستان و افزایش بهره وری آن را ندارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha