سازمان بهداشت جهانی در پاسخ به نگرانی مردم کشورها در زمینه شیوع سریع آنفولانزای خوکی(با فرمول ویروسی H1N1 ) اعلام کرد دقت و مراقبت در زمینه پیشگیری بهترین راه مقابله با شیوع ویروس است.

سه راه آسان برای پیشگیری از ابتلای به آنفولانزای خوکی
سازمان بهداشت جهانی در پاسخ به نگرانی مردم کشورها در زمینه شیوع سریع آنفولانزای خوکی(با فرمول ویروسی H1N1 ) اعلام کرد دقت و مراقبت در زمینه پیشگیری بهترین راه مقابله با شیوع ویروس است.

توصیه‌هایی که در این زمینه ارائه شده عبارتند از :

1-    از تماس نزدیک با افراد مبتلا به آنفولانزای خوکی و یا افرادی که دارای علائمی نظیر سرفه و تب هستند و به گونه‌ای مشکوک به بیماری می باشند اجتناب کنید.

2-    دست خود را به طور مرتب و بخصوص قبل از تماس با غذا و یا صورت و چشم ، با آب و صابون بشوئید.

3-    عادت های سالم نظیر تغذیه مناسب و مقوی، استراحت و خواب کافی و داشتن تحرک بدنی را دنبال کنید.

به افرادی نیز که اخیرا دچار ناخوشی و علائمی نظیر تب، سرفه و گلودرد شده اند پیشنهاد می‌شود که :

1-    سریعا به پزشک مراجعه کنند.

2-     درخانه بمانند و از رفتن به محل کار ، مدرسه و سایر مکان های پر جمعیت اجتناب کنند.

3-    هنگام عطسه و سرفه با دستمال یک بار مصرف جلوی دهان خود را گرفته و سپس دستمال را دور بیاندازند.

4-    دست خود را بلافاصله بعد از عطسه و سرفه با آب و صابون بشویند.

5-    خانواده و دوستان را از بیماری خود مطلع کنند و تا حد ممکن از تماس با آنها و سایر افراد اجتناب کنند.

سازمان بهداشت جهانی معتقد است که محدودیت سفر در کاهش روند شیوع بیماری تاثیر چندانی ندارد و در عوض تمرکز بر حمایت مسافران در این زمینه می تواند مفید باشد. به توصیه این سازمان ، افرادی که دچار ناخوشی هستند بهتر است سفرهای خود را به تعویق انداخته و تحت مراقبت قرار گیرند.

در نشست و تبادل نظر سازمان بهداشت جهانی(WHO)، سازمان خوراک و کشاورزی(FAO ) و سازمان جهانی سلامت حیوانات(OIE) این نتیجه حاصل شد که ویروس آنفولانزای خوکی از طریق غذاهای تهیه شده از گوشت خوک به انسان منتقل نمی شود. زیرا حرارتی که برای طبخ این غذاها لازم است به میزانی است که فعالیت کلیه ویروس هایی که در گوشت خام ممکن است وجود داشته باشد را مختل می کند. با توجه به این مسئله آنها معتقدند گوشت خوک نمی تواند منبع عفونت باشد. با این حال مسئولین و مصرف کنندگان باید مطمئن شوند که این نوع خوراک ها  از گوشت خوک بیمار یا مرده تهیه نشده باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha