آیا شما هم جزء آن دسته افرادی خسته اید که گمان می کنند کار بیشتر به معنای بهره وری بیشتر است؟ به نظر شما ساعات کاری یک نفر با کیفیت کاری شده ارتباط مستقیمی دارد؟ آیا پر کاری همیشه با یک ارائه برتر همراه است؟

توصیه دانشمندان: کمتر کار کنید تا بهره وری بیشتری داشته باشید

سلامت نیوز:آیا شما هم جزء آن دسته افرادی خسته اید که گمان می کنند کار بیشتر به معنای بهره وری بیشتر است؟ به نظر شما ساعات کاری یک نفر با کیفیت کاری شده ارتباط مستقیمی دارد؟ آیا پر کاری همیشه با یک ارائه برتر همراه است؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا زندگی، اغلب افراد گمان می کنند ساعت ها کار طولانی روی یک پروژه منجر به دریافت نتیجه بهتر از آن می شود. این در حالی است که آخرین یافته های دانشمندان حکایت از واقعیت دیگری دارد، واقعیتی که باورهای پیشین ما را زیر سؤال می برد. بر این اساس، کار کمتر می تواند منتهی به بهره وری بالاتری بشود. برای سنجس این موضوع دانشمندان کارمندان 22 کشور را مورد مطالعه قرار دادند.

نتایج به دست آمده نشان از داشت که کارمندانی با ساعات کار کمتر در مقایسه با آنهایی که به صورت سنتی ساعات زیادی در طول روز کار می کنند عملکرد بهتری دارند. در واقع، هشت ساعت کار روزانه یا حتی بیشتر از آن می تواند منجر به بیماری، آسیب، سیگار کشیدن، استفاده از الکل و حتی مرگ بشود. این ارتباط تا حدی است که کارشناس از افزایش 40 درصدی بیماری های قلبی در اثر کار زیاد خبر می دهند.

در نقطه مقابل، کارمندان کشوری مانند سوییس که روزانه 6 ساعت مشغول به کار هستند از سلامت جسمانی و روحی بیشتر برخوردار هستند. موضوعی که موجب افزایش شادی، انرژی و کارایی آنها می شود. ممکن است از نظر اقتصادی این ادعا توجیه چندانی نداشته باشد ولی واقعیت این است که کار کمتر با دریافت نتیجه بهتر ارتباط مستقیمی دارد؛ زیرا آنچه موفقیت یک مجموعه را تضمین می کند حال روحی و جسمی کارمندان آن است نه تعداد ساعات کار آنها.

منبع scienceworldreport

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha