نایب رئیس شورای عالی سازمان نظام پرستاری کشور، گفت: کمک پرستاران باید مطابق شرح‌ وظایف ۲۲ گانه دوره‌های کارآموزی خود را در بیمارستان‌ها بگذرانند.

سلامت نیوز: نایب رئیس شورای عالی سازمان نظام پرستاری کشور، گفت: کمک پرستاران باید مطابق شرح‌ وظایف ۲۲ گانه دوره‌های کارآموزی خود را در بیمارستان‌ها بگذرانند.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر سیدرضا مظلوم در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه شرح‌وظایف کمک پرستاران پس از تدوین باید به تایید وزارت بهداشت و سازمان نظام پرستاری برسد، اظهار کرد: تا پیش از تدوین شرح‌ وظایف جدید(شرح وظایف ۳۰ گانه) کمک پرستاران باید براساس شرح‌ وظایف رایج دوره‌های کارآموزی خود را در بیمارستان‌ها بگذرانند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون برخی دانشگا‌ه‌ها نظیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز شرح‌وظایف(۴۰ تا ۵۰‌گانه‌) جداگانه‌ای را برای کمک پرستاران تدوین کرده است که این موضوع هم صحیح نیست شرح‌وظایف باید پس از نگارش به تایید وزارت بهداشت و سازمان نظام پرستاری برسد.

نایب رئیس شورای عالی سازمان نظام پرستاری کشور با بیان این‌که هم‌اکنون چند ماه است که شرح‌وظایف همه رده‌های پرستاری در حال بازنگری است، افزود: در این‌باره به دانشگاه‌های علوم پزشکی تفویض اختیار شده است تا پس از نهایی شدن پیش‌نویس تا پایان آبان‌ماه به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارائه و جلسات نهایی برگزار شود.

مظلوم با بیان اینکه هم‌اکنون کمک پرستاران در حال گذراندن دوره‌های آموزشی ۱.۵ ساله خود هستند، یادآور شد: در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با مدیر پرستاری دانشگاه صحبت شده تا کمک پرستاران در قالب شرح‌وظایف ۲۲ گانه دوره‌های آموزشی بالین را طی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha