یکشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲
کد خبر: 198050

آیا می دانید برای پیشگیری از بروز مشکلات جدی نباید برخی از علایم خاموش آسیب دیدگی عصبی را نادیده گرفت ؟سیستم عصبی انسان یکی از بخش های اصلی بدن است و بدون آن بدن نمی تواند درست عمل کند.

سلامت نیوز: آیا می دانید برای پیشگیری از بروز مشکلات جدی  نباید برخی از علایم خاموش آسیب  دیدگی عصبی را نادیده گرفت ؟سیستم عصبی انسان یکی از بخش های اصلی بدن است و بدون آن بدن نمی تواند درست عمل کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، به گفته متخصصان علایم  مشخصی از آسیب های عصبی وجود دارد که هرگز نباید از آن چشم پوشی کرد.


سیستم عصبی انسان مانند شبکه ای از سلول های عصبی و فیبراست که مسئول انتقال تکانه ها از مغز به بقیه بدن است تا اندام های مختلف بتواند به درستی وظایف خود را انجام دهد.بنابراین، اگر سیستم عصبی سالم نباشد یا دچار آسیب دیدگی شده باشد ، می تواند عملکرد بخش های مختلف بدن، از جمله اندام های حیاتی را تحت تاثیر قرار دهد و باعث بروز مشکلات  بسیاری شود.


در صورت آسیب دیدن هر یک  از سه نوع عصب شامل دستگاه عصبی خودگردان، نورون حرکتی و اعصاب حسی  دچار مشکل خواهید شد.آسیب دیدگی عصب، دلایل مختلفی دارد مانند بیماری های خود ایمنی، دیابت، سرطان، عوارض جانبی مصرف کردن مواد مخدر و ... .
در این مطلب به  برخی از علایم خاموش  آسیب دیدگی عصب که نباید از آن چشم پوشی کرد اشاره شده است.


بی حسی
یکی از نشانه های  آسیب دیدگی عصبی ، احساس بی حسی در بخش های خاصی از بدن، به ویژه  در انگشتان دست و پاست زیرا  آسیب های عصبی می تواند روند خون رسانی را به این قسمت ها  کاهش دهد.


سفت شدن قسمتی از بدن:
به دلیل جریان پیدا نکردن خون به نقاط خاصی از بدن در پی آسیب های عصبی، فرد در حرکت دادن   قسمت هایی از  بدن دچار مشکل می شود.


دست و پا چلفتی شدن:
بله؛ دست و پا چلفتی بودن نیز می تواند نشانه دیگری از آسیب دیدگی عصب باشد.
 اگر متوجه شدید که بیشتر از قبل اشیا از دستتان می افتد، این می تواند نشانه آسیب دیدگی عصب باشد که در پی آن در حرکت اندام ها ناهماهنگی به وجود می آید.


از دست دادن کنترل مثانه:
از دست دادن کنترل مثانه و افزایش  دفعات رفتن به دستشویی یکی دیگر از علایم آسیب دیدن عصب است.


سردرد های شدید:
اگر دچار سردرد های مکرر و شدید شده اید، بهتر است از نظر آسیب های عصبی معاینه شوید.


درد شدید:
اگر درد شدیدی را به ویژه در پا و کمر هنگام  راه رفتن یا دویدن و ... تجربه می کنید این حالت می تواند  نشانه فشرده شدن یا آسیب دیدگی اعصاب سیاتیک باشد.


تعرق بیش از حد:
بسیاری از مردم تعریق بیش از حد را یک مشکل جزئی تلقی می کنند  در حالی که  اگراین تعریق شدید دلیل خاصی نداشته باشد، می تواند نشانه ای از آسیب دیدگی عصب باشد.

منبع:ز سایت نیوزویک

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha