معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به ضرورت حفظ منابع آب و خاک کشور در اسناد بالادستی ، اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوانداری را یکی از اولویت های مهم در جهت صیانت از منابع آب و خاک کشور برشمرد.

آبخیزداری راه نجات کشور از بحران آب

سلامت نیوز: معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به ضرورت حفظ منابع آب و خاک کشور در اسناد بالادستی ، اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوانداری را یکی از اولویت های مهم در جهت صیانت از منابع آب و خاک کشور برشمرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، اسحاق جهانگیری در جلسه شورایعالی آب که عصر دیروز برگزار شد با بیان این مطلب افزود: برای جلوگیری از فرسایش خاک و عبور از بحران کم آبی، اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شود.

معاون اول رئیس جمهوری ادامه داد: در سالیان گذشته و در برنامه های توسعه مربوط به دوره های قبل توجه ویژه ای به موضوع آبخیزداری و آبخوانداری صورت گرفته بود اما متاسفانه از مقطعی، توجه به این موضوع کم‌رنگ شد و آنطور که باید مورد توجه قرار نگرفت.

جهانگیری موضوع فرسایش خاک را یکی از اصلی ترین مسائل در حفظ منابع آب و خاک کشور ارزیابی کرد و اظهار داشت: یکی از بهترین اقدامات برای مقابله با فرسایش خاک، اجرای طرح‌های آبخیزداری است و خوشبختانه اجرای این طرح‌ها فناوری پیچیده ای نیست که از دسترس ما خارج باشد و انتظار داریم وزارتخانه های نیرو و جهاد کشاورزی به طور ویژه به این موضوع بپردازند.

جهانگیری همچنین با اشاره به اینکه موضوعات آب و محیط زیست از موضوعات اصلی و محوری در برنامه ششم توسعه است، افزود: مردم انتظار دارند مسائل مرتبط با آب و محیط زیست در طول برنامه ششم حل و فصل شود و مناسب است شورایعالی آب علاوه بر طرح موضوعات ملی، در هر جلسه مسائل یک استان را نیز در دستور کار قرار دهد. همچنین در این جلسه مقرر شد کارگروهی متشکل از وزارتخانه های جهاد کشاورزی، نیرو، کشور، سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان حفاظت محیط زیست تشکیل شود و موضوع اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوانداری را به‌طور ویژه پیگیری کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha