سخنگوی وزارت بهداشت اخبار منتشر شده در رسانه ها مبنی بر جعل علمی و دستکاری در مقالات توسط برخی مدیران این وزارتخانه را رد کرد. تصویر سرقت علمی مسئولان وزارت بهداشت کذب محض است / با متخلف برخورد می کنیم

سرقت علمی مسئولان وزارت بهداشت کذب محض است / با متخلف برخورد می کنیم

سلامت نیوز:سخنگوی وزارت بهداشت اخبار منتشر شده در رسانه ها مبنی بر جعل علمی و دستکاری در مقالات توسط برخی مدیران این وزارتخانه را رد کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم آنلاین،دکتر ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت  درباره اخبار مبنی بر جعل مقاله توسط برخی مسئولان وزارت بهداشت در سایت نیچر بیان کرد : در رابطه با خبری که اخیرا در رسانه ها منتشر شد ، مبنی بر این موضوع که ۵۸ مقاله نوشته شده توسط ۲۵۸ محقق ایرانی به دلیل جعل علمی و دستکاری در مقالات دیگر صورت گرفته متاسفانه صحت دارد و تخلف انجام شده است و البته در تمام دنیا شاهد سوء استفاده علمی کم و زیادی هستیم . در رابطه با این 58 تخلف صورت گرفته نحوه برخورد در کشور ما به دلایل سیاسی بصورتی تشدید یافته رسانه ای شده است .

وی در ادامه افزود : وزارت بهداشت برای صیانت از دانشمندان ایرانی که در طی دودهه گذشته بالاترین رشد علمی را ثبت کرده اند و توانسته اند ایران را به رتبه 17 دنیا در تولید علم برسانند برای حفاظت از شان و منزلت این دانشمندان و محققین ، برخورد واجب می دانیم با هرگونه تخلف که در این زمینه صورت گرفته برخورد جدی انجام دهیم.

به گفته او این تعداد تخلف در طی چندین سال متوالی که این مقاله ها بررسی شده کمتر از چند دهم درصد بوده است در حقیقت می توان گفت که اکثر تخلفات محرزاست برخی از آن ها کاملا با آگاهانه و با قصد سوءاستفاده انجام شده است .

حریرچی متذکر شد : وزارت بهداشت این متخلفین را به دانشگاه ها و سازمان های مربوطه که اکثرا دانشگاه های غیر علوم پزشکی است معرفی می کنید در نتیجه کمیته های اخلاق و هیئت های تخلفات برخوردهای لازم را با این افراد انجام می دهند ، قابل ذکر است برخلاف شایعاتی که منتشر شده هیچ یک از مسئولین فعلی و سابق وزارت بهداشت اسامیشان در این لیست 58 نفره نیستند و این خبر کاملا کذب محض است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha