پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۳
کد خبر: 19810

تلاش برای تولید واکسنهایی که به واسطه تعریق بدن انسان فعال می شوند و مهار حشرات با کمک گیاهان گوشت خوار در میان 78 پروژه علمی قرار دارند که بنیاد بیل و ملیندا گیتس پشتیبانی مالی از آنها را به عهده گرفته اند.

این بنیاد با بودجه ای برابر 34 بیلیون دلار که با هدف بهبود سلامت جهانی بسیاری از تحقیقات علمی را حمایت می کند اعلام کرد هر یک از این پروژه ها مبلغی برابر 100 هزار دلار را برای ادامه تحقیقات خود دریافت خواهند کرد.

از دیگر پروژه هایی که بنیاد گیتس پشتیبانی مالی آنها را پذیرفته است می توان به تولید میکروسکوپ ارزان قیمت تلفن همراه برای تشخیص مالاریا، استفاده از ماوراء صوت برای عقیم سازی قابل بازگشت و استفاده از سیستم تصویربرداری مجهز به سیستم هدف گیری لیزری برای تعقیب و نابودی حشرات ناقل مالاریا اشاره کرد.

بنیاد گیتس اعلام کرده است پروژه های انتخاب شده از میان دانشگاهها، موسسه های تحقیقاتی و سازمانهای مختلف از 18 کشور جهان برگزیده شده اند. گروهی از آلمان از این بودجه برای ساخت نانو ذراتی استفاده خواهند کرد که از طریق فولیکول مو به پوست نفوذ کرده و در تماس با عرق بدن از هم پاشیده شده و واکسن را در پوست آزاد می کنند.

بر اساس گزارش رویترز، بیل گیتس یکی از ثروتمندترین مردان جهان و بنیانگذار شرکت مایکروسافت، ریاست این بنیاد خیریه را به عهده داشته و از سال 1994 تا به حال هزینه ای برابر 21 بیلیون دلار را برای پروژه های علمی مختلف تامین کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha