پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۵
کد خبر: 19811

مدیر ستاد توانمند سازی زنان سرپرست خانوار در سیزدهمین دوره بازدیدهای مناطق ویژه ملاقات با زنان سرپرست خانوار، اشتغال و تحصیل را به عنوان بیشترین دغدغه زنان سرپرست خانوار دانست و افزود: داشتن وضعیت بهتر اقتصادی و مهمتراز آن داشتن یک ثبات در زندگی روزمره خواسته زنان سرپرست خانوار در شهر تهران است.

دکتر زهرا مشیر روز گذشته همراه با کارشناسان ستاد توانمند سازی زنان سرپرست خانوار به مدت هشت ساعت به بررسی مسائل و مشکلات 65 نفر از زنان سرپرست خانوار منطقه هشت پرداخت.
مشاور شهردار تهران در امور بانوان با اشاره به بازدید های دوره ای ستاد توانمند سازی زنان سرپرست خانوار از مناطق 22 گانه شهرداری تهران در هفته های گذشته و گفتگو با زنان سرپرست خانوار و بانوان کارآفرین پیرامون برنامه های مجموعه مدیریت شهری برای زنان سرپرست خانوار، گفت:  شهرداری تهران بیش از 10 هزار نفر زن سرپرست خانوار در شهر تهران را که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند تحت پوشش قرار داده است و سعی دارد بانک اطلاعاتی قوی را از این افراد در پایتخت شکل دهد تا یک برنامه ریزی هدفمند درباره زنان سرپرست خانوار در شهرداری تهران صورت گیرد.
 
وی بازدیدهای هفتگی خود از مناطق شهر تهران را در همین راستا ارزیابی و تاکید کرد: در گفتگو با زنان سرپرست خانوار، برای رفع مشکلات آنها و یا کارآفرینان اقدام خواهیم کرد و به تکمیل بانک اطلاعاتی برای برنامه ریزی در گام های بعدی خواهیم پرداخت.
 
بر اساس این گزارش در بازید منطقه هشت تهران طبق تشخیص مشاوران ستاد، کارشناسان هبه و بیمه مشخصات 24 نفر از زنان سرپرست خانوار را برای معرفی به سازمان رفاه و خدمات اجتماعی جهت اعطای اقلام هبه دریافت کردند و اطلاعات  22 نفر از این بانوان به همراه خانواده آنان برای صدور دفترچه بیمه خدمات درمانی اخذ شد.
 
همچنین کارشناسان آموزش به 20 نفر از فرزندان زنان سرپرست خانوار مشاوره های تحصیلی و آموزشی از قبیل معرفی به کلاسهای آموزشی زبان انگلیسی، کامپیوتر و شناساندن معلمان معتمد شهرداری منطقه هشت برای تقویت دروس تحصیلی  ارائه کردند.
 
در این دیدار تمام زنان سرپرست خانوار طبق روال دیدارهای گذشته تحت ویزیت رایگان پزشک و روانشناس قرار گرفتند و 38 نفر از زنان سرپرست خانوار منطقه هشت به مراکز درمانی تحت نظر ستاد توانمند سازی زنان سرپرست خانوار معرفی شدند تا به صورت رایگان مراحل درمانی خود را در این مراکز سپری کنند، برای 36 نفر از از این بانوان نیز نسخه دریافت دارو به صورت رایگان صادر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha