معاون درمان وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه نوبت جراحی در بیمارستانهای دولتی تقریبا وجود ندارد از برخورد جدی با موضوع فروش نوبت جراحی در این قبیل مراکز درمانی خبر داد.

دکتر سیدحسن امامی رضوی در گفتگو با مهر اظهار داشت: نوبت جراحی در مراکز درمانی تقریبا به روز شده و کمتر جراحی است که نیاز به نوبت طولانی داشته باشد.

پیش از این دکترمحمدمهدی قیامت، رئیس انجمن بیهوشی و مراقبتهای ویژه ایران در گفتگو با خبرنگار مهر، موضوع فروش نوبت جراحی در برخی بیمارستانها و همچنین جلو انداختن نوبت ویزیت پزشکان متخصص و فوق تخصص توسط منشی های مطبها را تائید کرده بود.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به مراجعه بیماران به برخی بیمارستانهای دولتی اسم و رسم دار و معروف در زمینه برخی جراحی ها گفت: این موضوع باعث شده نوبت جراحی در این قبیل مراکز درمانی طولانی شود که البته اگر برای انجام همان عمل به بیمارستان دیگری مراجعه کنند، در نوبت نمی مانند.

دکتر ایرج فاضل، رئیس جامعه جراحان ایران نیز در پاسخ به سئوالی در مورد فروش نوبت جراحی در بیمارستانهای دولتی، اذعان داشته بود از مشاهده چنین رفتارهای ناشایستی در بخش سلامت باید تاسف خورد.

امامی رضوی افزود: خوشبختانه امکان جراحیهای سخت تقریبا در تمامی بیمارستانهای دانشگاهی انجام می پذیرد و از این رو، نوبت عمل کمتر دیده می شود. به طور مثال عمل جراحی آب مروارید در بیمارستان فارابی به عنوان پیشرفته ترین مرکز درمانی چشم در خاورمیانه تقریبا به روز انجام می شود.

معاون درمان وزارت بهداشت در عین حال تاکید کرد: اگر مواردی از فروش نوبت جراحی به ما گزارش شود، شک نکنید که به طور قاطع برخورد می کنیم و اجازه نمی دهیم حقوق بیماران تضییع شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha