پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۵
کد خبر: 19813

مدیرکل نظارت بر امور دارو وزارت بهداشت با تاکید بر لزوم ساماندهی مصرف دارو در خانوارها گفت: 26 درصد سبد هر خانوار ایرانی به مکمل غذایی و دارو اختصاص دارد.

محمدرضا شانه ساز عصر در مجمع معاونان غذا و داروی منطقه هشت کشور در کرمان اظهار داشت: یکی از ضروریات بخش بهداشت ساماندهی وضعیت دارو و استفاده از مکمل ها می باشد زیرا هم اکنون 26 درصد از گردش مالی سبد خانوار به دارو و غذا اختصاص یافته است.

وی افزود: گردش مالی دارو و مکمل تقلبی نیز در کشور سالانه 300 میلیارد تومان می باشد که رقم بالایی را به خود اختصاص داده است.

شانه ساز با تاکید بر مبارزه با قاچاق دارو در کشور گفت: داروهای موجود در بازار غیرقانونی معمولا بی کیفیت می باشند و تفاوت قیمت در بازار این گونه داروها نشان دهنده بی کیفیتی محصول می باشد، اما با سیاستهای سالهای اخیر در زمینه مکمل های دارویی نیز موفق شده ایم بازار مکملهای تقلبی را کنترل کنیم و امروز هدف ما در خصوص مکملهای غذایی بالا بردن کیفیت مکملها می باشد.

وی گفت: بسیاری از مکملهای غذایی مورد نیاز مردم امروز در داروخانه ها در دسترس متقاضیان قراردارد و بازار مکملهای تقلبی کنترل شده است و در غیر این صورت دارو و یا مکمل مورد نیاز ظرف 72 ساعت ارسال می شود.

وی با اشاره به اینکه در بسیاری از اماکن فروش دارو و مکمل های غذایی افراد غیر متخصص به فروش این اقلام مشغولند گفت: باید در این زمینه ساماندهی صورت گیرد.

شانه ساز با اشاره به اینکه امروز ناصر خسرو به مرکز داروهای غیر مجاز و تقلبی تبدیل شده است از مردم خواست از تهیه دارو در این منطقه خودداری کنند.

وی گفت: داروهای غیر مجازی مانند داروهای دوپینگ، سقط جنین و ترک اعتیاد در ناصر خسرو عرضه می شود که اثرات سوء را به دنبال دارند.

وی تهیه دارو از مراکز دولتی توزیع دارو را بهترین راه برای افرادی دانست که متقاضی دارو می باشند.

مدیرکل نظارت بر امور دارو وزرات بهداشت اضافه کرد: در بسیاری از کشورهای جهان از جمله آمریکا و اروپا مسئله قاچاق دارو وجود دارد و این رقم در کشورهای درحال توسعه 10 درصد می باشد که طبق بررسیهای صورت گرفته این رقم در کشور ما کمتر از 10 درصد می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha