دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸
کد خبر: 198135

۳۰ رشته در زمینه پزشکی تا پایان امسال برای برنامه ریزی بهتر به وزارت بهداشت واگذار می شود.

واگذاری ۳۰ رشته بینابینی به وزارت بهداشت

سلامت نیوز: ۳۰رشته در زمینه پزشکی تا پایان امسال برای برنامه ریزی بهتر به وزارت بهداشت واگذار می شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، قائم مقام معاون آموزشی وزیر بهداشت گفت: بعضی رشته ها بینابینی هستند و در حالی که از نظر آموزش و محیط آموزشی مرتبط با فضایی است که در اختیار وزارت بهداشت است در دانشگاههای دیگر هم به این رشته ها پرداخته می شود.

او افزود:  30 رشته در زمینه پزشکی تا پایان امسال برای برنامه ریزی بهتر به وزارت بهداشت واگذار می شوند تا دانشجویان بتوانند در دانشگاه های خودشان درس بخوانند.

اکبری در ادمه با تاکید برفراهم بودن تمامی شرایط برای تحصیل دانشجویان در داخل کشور گفت: بیش از 12 هزار دانشجوی ایرانی در خارج از کشور تحصیل می کنند که ازاین تعداد 6 هزار دانشجو در کشورترکیه مشغول به تحصیل هستند.

او افزود: دانشجویان ایرانی بیشتر درکشورهای مجارستان، هندوستان، اروپای شرقی، کانادا و استرالیا تحصیل می کنند و تحصیل این دانشجویان در کشورهای هندوستان و فیلیپین مور تایید نیست.

اودرباره تبادل دانشجو با دانشگاههای خارج از کشور گفت: در یک برنامه مشترک اقدام به تبادل دانشجو خواهیم کرد به گونه ای که امکان تحصیل برای دانشجویان در مبدا و دانشگاه مقصد فراهم باشد.

اکبری درباره بورسیه دانشجویان هم گفت: بورسیه در شرایط خاص و فقط برای رشته هایی که در داخل کشور نداریم و به صورت کوتاه مت در دوره های 3 تا 6 ماه صورت می گیرد.

قائم مقام معاون آموزشی وزیر بهداشت با اشاره به امکان انتقال دانشجویان خارج از کشورافزود: دانشجویانی که در خارج از کشور و با هزینه شخصی تحصیل می کنند می توانند با پرداخت شهریه به دانشگاههای داخل کشور منتقل شوند.

او در زمینه تولید علم هم گفت: تولید علم در زمینه پزشکی از جایگاه خوبی برخوردار است ورتبه هفتم در حوزه تولید محصولات دارویی، داروهای نوترکیب به ایران تعلق دارد.

اکبری از برنامه ریزی برای ایجاد دانشگاه های نسل سوم خبر داد و گفت: این دانشگاهها علاوه برتئوری به تولید محصول از دانش خواهند پرداخت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha