پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۱
کد خبر: 19814

نتایج یك تحقیق جدید در دانشگاه امارات متحده عربی نشان داده است كه رنگ موی حنا خطر ابتلا به سرطان خون میلوئید را افزایش می‌دهد.

در این تحقیق مشخص شد كه نرخ ابتلا به سرطان خون در امارات در بین زنان دو برابر بیشتر از مردان این كشور است و درعین حال میزان ابتلا به این سرطان در بین زنان اماراتی 63 درصد بیشتر از زنان مهاجر است.

روزنامه تلگراف چاپ انگلیس در این باره نوشت؛ محققان پس از مطالعه روی 236 بیمار مبتلا به این سرطان در كشور به نتایج فوق دست یافته‌اند.

دكتر عنان حسن استادیار دانشگاه امارات متحده عربی در این تحقیق خاطرنشان كرد كه مواد شیمیایی موجود در رنگ موی حنا و فقدان تماس با نور خورشید عامل اصلی افزایش نرخ ابتلا به این سرطان در بین زنان اماراتی است.

به گزارش ایسنا، واژه لاتین لوكمی به معنای خون سفید است كه فرآیند تکثیر، خونسازی و ایمنی طبیعی بدن را مختل می‌کند.

به گفته متخصصان؛ اجتماع این سلول‌های سرطانی در خارج از مغز استخوان، موجب تشکیل توده‌هایی در اندام‌های حیاتی بدن، نظیر مغز و یا بزرگ شدن غده‌های لنفاوی، طحال، کبد و ناهنجاری عملکرد اندام‌های حیاتی بدن می‌شوند.

آمارها نشان می‌دهد كه لوسمی یا سرطان خون شایع‌ترین نوع سرطان اطفال در جهان محسوب می‌شود. لوسمی از نظر وسعت، شدت و سرعت پیشرفت بیماری به دو دسته حاد و مزمن تقسیم می‌شود.

لوسمی حاد عبارت از رشد سریع همراه با تعداد زیاد گلبول‌های سفید نارس است و فاصله زمانی بین شروع بیماری و گسترش آن بسیار کوتاه می‌باشد.

لوسمی مزمن، رشد آهسته، همراه با تعداد بیشتری از سلول‌های سرطانی بالغ‌تر است و مدت زیادی تا بروز علائم بالینی آن طول می‌كشد. لوسمی نیز با توجه به نوع سلول موجود در بافت مغز استخوان که دچار تراریختگی و سرطان شده است، تعریف می‌شود.

محققان می‌گویند؛ اشکال مختلفی از این نوع سرطان وجود دارد که هر کدام نشانه‌ها و عوارض خاص خود را دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha